בכירי דניה סיבוס במשטרה: המנכ"ל נחקר על העסקת שוהים לא-חוקיים

בכירים בחברה נחקרים בחשד לרשלנות בנוגע לפציעתו של ילד בן 5 שאריח שיש נפל על ראשו

עופר קוטלר, מנכ"ל חברת הבנייה הבורסאית "דניה סיבוס", מקבוצת אפריקה-ישראל, נחקר היום (ה') באזהרה במפקדת מג"ב מרכז, בחשד להלנה והעסקה של שוהים בלתי חוקיים.

במסגרת פעילות של מג"ב בשבועות האחרונים, נתפסו באתר בנייה של דניה סיבוס במזרח כפר-סבא עשרות פלשתינים, השוהים בישראל ללא אישורים מתאימים. במג"ב הוחלט הפעם שלא להסתפק בחקירת קבלני המשנה באתר הבנייה, וזימנו לחקירה את מנכ"ל חברת הבנייה.

יש לציין, כי דניה סיבוס הגישה ב-2005 תביעה בסך 42 מיליון שקל נגד המדינה, בגין הנזקים שנגרמו לה, לטענתה, כתוצאה מאי-מימוש ההיתרים להעסקת עובדים זרים שקיבלה ב-2003.

בדו"חות הכספיים שלה מקדישה החברה סעיף מיוחד לעובדים זרים, והיא טוענת שצמצום מכסות העובדים במסגרת מדיניות השמיים הסגורים שנוקטת הממשלה אינו מאפשר לה לפעול.

בתוך כך, נחקרו הבוקר במשטרת מרחב שרון בכירים בחברה, בחשד לרשלנות. המשטרה חוקרת את נסיבות פציעתו של ילד בן 5 מהוד השרון, שנפצע אנושות באוגוסט 2006. הילד שהה עם אימו בגינת בניין מגוריו, בשדרות הנשיאים בעיר. לפתע, אריח שיש בגודל של מטר וחצי על 40 ס"מ, שציפה את הבניין, השתחרר מהקומה השמינית ונפל על ראשו. בשבועות האחרונים השתפר מצבו, לאחר שאושפז בבית החולים.

חקירת המשטרה צברה תאוצה בימים האחרונים, לאחר שחוות דעת מקצועית של מכון התקנים קבעה, שאכן היו כמה כשלים בחיפוי האריחים, כשלים שכעת נחקרים.

אתמול נחקרו בפרשה מנהל חברת הסנפלינג "ר.צ ניקיון בע"מ", שביצעה חלק מחיפוי האריחים בבניין, מנהל העבודה של דניה סיבוס בפרויקט, שנבנה לפני שלוש שנים, וכן מי שהיה אז המהנדס הראשי של החברה.

היום נחקרו במשטרה מנהל הפרויקט וסגנו, ובמשטרה אומרים כי בימים הקרובים ייחקרו גורמים נוספים בדניה-סיבוס ובחברות אחרות, שעסקו בבניית הפרויקט.

דובר דניה סיבוס מסר בתגובה: "פעלנו תמיד לפי החוק וכך נמשיך גם בעתיד".