פשרה משפטית: ערוץ הספורט יחזיר תכנים לערוץ ספורט 5

עפ"י הפשרה, מתחייב ערוץ הספורט בשתי העונות הקרובות, עד קיץ 2008, לשדר "תכנים אטרקטיביים" גם בערוץ ספורט 5

לאחר 4 שנים של מאבק משפטי, הגיעו חברות הכבלים והלוויין לפשרה עם עו"ד איתן ארז, שהגיש תביעה ייצוגית בשם כלל מנויי הכבלים והלוויין בסך 428 מיליון שקל. התביעה הוגשה נגד חברות הכבלים והלוויין בטענה לזליגת תכנים מערוץ ספורט 5 לספורט 5, דבר שגרם למנויים לתשלום חודשי נוסף, לטענת התביעה.

על-פי הפשרה, מתחייב ערוץ הספורט בשתי העונות הקרובות (עד קיץ 2008) לשדר תכנים, כולל "תכנים אטרקטיביים", גם בערוץ הבסיס (ספורט 5). חברות הכבלים והלוויין לא יצטרכו לשלם פיצוי כספי, אולם כחלק מההסכם יופנו תכנים רטרואקטיבית לערוץ ספורט 5 בגין התקופה בה הועברו תכנים לספורט 5.

ל"גלובס" נודע כי חלק מהתכנים שיועברו כבר הוסכמו בין הצדדים - משחק שבועי מהליגה הספרדית, משחק מהליגה האיטלקית ותכנים נוספים. גם מהדורת "חדשות הספורט" במהלך הקיץ תשודר בערוץ הבסיס.

התביעה הוגשה לפני 4 שנים לבית המשפט המחוזי, אולם בית המשפט קבע אז כי אין היא עוברת את הסף הנדרש לתביעה ייצוגית. התביעה הובאה לבית המשפט העליון, ושם נקבע כי יש לבחון מחדש אותה כתביעה ייצוגית. הצדדים נפגשו מחוץ לבית המשפט ומצאו נוסחת פשרה, שתימסר ביום רביעי במסיבת עיתונאים בנוכחות שני הצדדים.