הפרקליטות: אם המדינה תיאלץ לשלם לקבלן ההובלות אבנר עמדי כ-350 אלף ש' - יידרש נתניהו לשלם זאת מכיסו

לשכת נתניהו: "ביהמ"ש כבר קבע שעמדי אינו דובר אמת; הטענות על הסכם חשאי, כביכול, בין נתניהו לעמדי שנועד לעצור הליך פלילי - קשקוש"

בעקבות תביעה שהגיש קבלן ההובלות אבנר עמדי, נגד המדינה, הזהירה לאחרונה פרקליטות מחוז ירושלים את בנימין נתניהו: "כראש-ממשלה לא פעלת כחוק, ותידרש לשלם מאות אלפי שקלים".

ב"הודעת צד שלישי" שהגישה הפרקליטות לבית-המשפט נכתב כי אם ייפסק כי המדינה חייבת לעמדי כ-350 אלף שקלים תמורת הובלות שביצע עבור נתניהו בהיותו ראש-ממשלה, יידרש נתניהו לשלם את הסכום מכיסו הפרטי. הפרקליטות טוענת כי נתניהו הפר "חובה חקוקה" לפי סעיפים בחוק יסודות התקציב וחוק חובת המכרזים.

מתצהירים שהגישו הצדדים לביהמ"ש עולה כי עמדי ומשפחת נתניהו חתמו לפני כשנתיים על הסכם פשרה סודי שבמסגרתו שולמו לקבלן ההובלות כ-70 אלף ש"ח, תמורת התנצלות פומבית שלו וויתור על תביעותיו המשפטיות נגד ראש-הממשלה לשעבר.

על פי החשד, בשנת 1999 נתניהו העסיק את עמדי שהיה מקורב למשפחתו, ללא מכרז, לצורך ביצוע הובלות פרטיות של תכולת דירתו בתקופה שבה כיהן כראש-ממשלה. תמורת העבודות הללו הסכים משרד ראש-הממשלה לשלם מקופת המדינה מאות אלפי שקלים.

עו"ד של עמדי, עמיר פישר, תיאר בראיון לגלי צה"ל העבודות שביצע מרשו עבור נתניהו: "מדובר בהרבה מאוד עבודות שבוצעו על פי דרישת הגברת נתניהו, שכל פריט ופריט נארז בצורה מיוחדת, גם כאשר מדובר בחפצים טריוויאלים. חוץ מההובלות היו עוד קריאות שירות נוספות".

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: "בית-המשפט כבר קבע שעמדי אינו דובר אמת. הטענות על הסכם חשאי, כביכול, בין נתניהו לעמדי שנועד לעצור הליך פלילי - הם קשקוש".