מפקד עוצבת הגליל, תא"ל גל הירש, התפטר עוד בטרם הוגשו מסקנות ועדת אלמוג

ההערכות: אלוף (מיל.) אלמוג צפוי היה להמליץ היום על הדחת הירש שפיקד על הגזרה שבה אירעה חטיפת שני החיילים לפני מלחמת לבנון

לפני דקות אחדות דווח בגל"צ, כי תא"ל גל הירש, מפקד עוצבת הגליל, התפטר מתפקידו.

האלוף (במיל') דורון אלמוג יגיש הבוקר (א') לרמטכ"ל את מסקנות הבדיקה שערך על אירוע חטיפת החיילים בצפון, שהוביל לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. ההערכות הן, כי אלמוג ימליץ להדיח מתפקידו את מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף גל הירש, שפיקד על הגזרה שבה אירעה החטיפה.

הטענות נגד תא"ל הירש נשמעו מייד עם סיום המלחמה. מפקד העוצבה התגונן מול המתקיפים אותו, ואמר כי האוגדה בראשותו התכוננה למלחמה כמו שצריך: "האוגדה שלנו התאמנה תקופה ארוכה וצה"ל הקדיש לה משאבים וקשב רב כדי להתכונן למלחמה כזו - גם במילואים וגם בסדיר - ואנחנו פעלנו על פי התוכנית. בהחלט, יש לנו דברים שצריך לבדוק, ודברים שצריך לתקן".

"אני לא מתכוון להתגונן ולהתמודד עם חזית אחורית," אמר הירש בימים הראשונים של הפסקת האש, "יש לי חיזבאללה להילחם מולו, ויש לי חיילים ואזרחים לשמור עליהם, ואת זה אני עושה".

על אף החלטתו הצפויה של אלמוג, הרמטכ"ל דן חלוץ החליט לפני כשבוע וחצי על מינויו של הירש לתפקיד ראש חטיבת התכנון האסטרטגי וקשרי החוץ באגף התכנון של צה"ל. עם זאת, מינויו של הירש עוכב על ידי שר הבטחון, עמיר פרץ, שהורה לחלוץ, לא לקדם בכירים בצה"ל עד להשלמת עבודתן של הוועדות החוקרות את המלחמה.