גמיש או קבוע: מאבק בין קשת ורשת על אורך מהדורת החדשות

קשת מעוניינת באורך קבוע ולא גמיש לכל ימי השבוע, ואילו ברשת מעוניינים כי אורך המהדורה ישתנה עפ"י הצורך

מאבק בין קשת ולרשת בעניין אורכה של מהדורת החדשות של ערוץ 2: ל"גלובס" נודע, כי קשת מעוניינת כי אורך המהדורה יהיה קבוע ולא גמיש, לאורך כל ימות השבוע, ואילו ברשת מעוניינים כי אורך המהדורה ישתנה על-פי הצרכים, כך שאורכה, בין אם 45 דקות ובין אם שעה, ייקבע בהתאם ליום, לאירועים וכן בהתאם לצרכי הזכיין.

במהלך היומיים האחרונים (שני-שלישי) אורכה של מהדורת החדשות של ערוץ 2 עמד על שעה, אולם היום (ד'), יום שידור של קשת, היא צפויה לחזור למתכונתה הרגילה של 45 דקות. ברשות השנייה נמנעים בשלב זה להכריע בנושא ומאפשרים לקשת ולרשת לקבל החלטה בעניין.

על-פי הערכות, קשת תתעקש על מהדורה קבועה במתכונתה הנוכחית, קרי 45 דקות ואילו ברשת כאמור מעדיפים כי אורך המהדורה יהיה גמיש כך שבשלב זה בימי ראשון אורכה של המהדורה יעמוד על 45 דקות ואילו בימי שני ושלישי אורכה של המהדורה יעמוד על שעה.

בחברת החדשות מעוניינים ככל הנראה כי מהדורת החדשות תהיה בת שעה. מעבר לרצון להתרחב, לעסוק גם בנושאים פחות "חדשותיים" ומעבר לעובדה כי מהדורת ערוץ 10 מתפרסת על פני שעה, יש לזכור כי במידה שחדשות ערוץ 2 תורחב ב-15 דקות על בסיס קבוע, מדובר בתוספת משמעותית של הכנסות מפרסום, שכן מדובר בשעת פריים אטרקטיבית.

איילת מצגר, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, אמרה בתגובה כי "הרשות חושבת שמהדורות החדשות צריכות להיות במועד קבוע ובמשך זמן קבוע, לאורך כל ימות השבוע. ביקשנו מהזכיינים לתת את עמדתם בעניין ואנו ממתינים לתשובותיהם".

מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה, כי "מתקיימים דיונים בין הגורמים המעורבים בשאלה אם מהדורת החדשות תוארך. בשלב זה לא ידוע על החלטות סופיות. חברת החדשות תיערך בהתאם להחלטה".

במהלך השבוע הבא תתקיים ישיבה של קשת, רשת וחברת החדשות, יחד עם ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה. כפי שפורסם ב"גלובס", בעקבות גרעון מצטבר של כ-10 מיליון שקל של חברת החדשות של ערוץ 2 הנובע מפעילות החברה בערוץ 2 (כ-6.5 מיליון שקל) ובערוץ הכנסת (כ-3.5 מיליון שקל) מחפשת מזה זמן ועדת הכספים פתרון.

על-פי ההצעה של הוועדה, קשת ורשת יכסו את גירעון חברת חדשות ערוץ 2 תמורת הרחבת המהדורה בכ-15 דקות לשעה, כאשר הרחבת המהדורה תכלול גם שיח ציבורי שהוא חלק מהמחויבויות של הזכייניות במכרז, דבר שלא נעשה על-ידן עד כה. יחד עם זאת, יש לציין כי טרם אישור "עסקת החבילה" המוצעת על-ידי הוועדה יש לבחון את ההיבט המשפטי של העניין.