מקום 6: NRG, שאולי אלימלך. "הפערים בין ישראבלוג לשוקס הם כמו דוד לגוליית"

"הדבר העיקרי שקרה ל-NRG ב-2006 זה הלגיטימציה. אם בתחילת הדרך אנשים הרימו גבה ואמרו שנכנסנו באיחור, פתאום פתחנו עולם חדש בו כבר לא צריך להסביר, NRG מי?" - שאולי אלימלך, מנכ"ל NRG, סוגר שנה

שאולי אלימלך, מנכ"ל NRG, בתחילת הדרך הצהרתם שתעברו את Ynet. זה כבר לא יקרה, מה?

"היום, אחרי שנתיים וחצי, NRG הוא שחקן מאד מהותי בשוק האינטרנט הישראלי, שמראה עלייה בכל מדד אפשרי. צריך לזכור, שאנחנו עסק בן שנתיים וחצי, מול Ynet שהוא בן שבע וחצי. על ציר הזמן, אין לנו ספק שהאפליקציות שלנו, התכנים שלנו, השירותים שלנו והמיקוד יביאו אותנו למקום חדש וחזק".

סקר גולשי גלובס
מי מבין האתרים הישראלים הבאים הוא אתר השנה שלך?
גוגל ישראל
וואלה
ynet
MSN
נענע
NRG
תפוז
זאפ
קשת אינטראקטיב
אתר השנה? לא ברשימה

" אתה אומר מיקוד, אבל נדמה ש-NRG עדיין לא החליט מה הוא בדיוק רוצה להיות - אתר חדשות או אתר של קטעים ושיגועים.

"ביום הראשון להשקה ועוד קודם לכן, בנינו קונספט שמאד מקובל במקומות מסוימים בעולם, ומוכיח את עצמו גם בישראל: 'אינפוטיימנט' - חיבור בין אינפורמציה חדשותית למגזין רך. היה פה תהליך שאנחנו זיהינו בתחילת הדרך, של צרכי התוכן של הגולש הישראלי בשפה העברית - וזה החיבור בין האינפורמציה החדשותית למגזין - תמונות גדולות, מסכי וידאו, טקסטים לא ארוכים מדי - ואנחנו רואים שהדבר הזה פשוט מצליח. זה בדיוק המיקוד".

"אנחנו רואים טיפוס משמעותי מדי חודש מרגע ההשקה ועד היום, טיפוס בכמות היוניק יוזרז ובכמות משכי הזמן שאנשים נמצאים בתוך האתר. NRG מעריב הוא אולי האתר שמשך השהות בו הוא הגבוה ביותר בתעשייה, למעלה מ-17.5 דקות אנשים מבלים בו, והם לא באים לצ'טים או לשום דבר אחר מלבד תוכן".

אז צ'טים אולי לא, אבל רשת חברתית דווקא כן. "שוקס הוא סיפור הצלחה", מצהיר אלימלך, "אין רשת חברתית היום במדינת ישראל שמצליחה להתקרב או להיות בגודלה של שוקס. אפילו אם אני לוקח מותגים גדולים ומשמעותיים כמו ישראבלוג, שעלה לפני שנים, או דקס שעלה בערך בתקופה עם שוקס, הפערים הם כמו דוד לגוליית בגודל".

"בשוקס יש יותר מ-500 אלף צעירים, שכל הסגמנט הזה של בני 14 עד 21 לפי הלמ"ס הוא 1.26 מיליון איש. אלה מספרים היסטריים לחלוטין. צריך לזכור שבישראל יש רק 3.9 מיליון גולשים ייחודיים, אז מייספייס זה לא יכול להיות בחיים. שוקס הוא אתר רישות חברתי עם הרבה עוגנים חזקים. יש בו בלוגים ותמונות וגלריות וקטעי וידאו ואודיו וקהילות, ודברים שלא קיימים בכל מקום אחר, להבדיל מכל הנושא הזה של אתרי רישות חברתי שרוצים לחלוק קטעי וידאו ללא עוגנים. זה נחמד ליום אחד, שאנשים באים, הולכים, מנסים".

- עד מתי תישארו בלי עורך?

"יש לנו מ"מ עורך, אורי רפאל, ויחד עם גיללבנוני, הם מנהלים את עולם התוכן שלנו. במקביל, אנו בוחנים בימים אלה את מבנה מערך התוכן ב-NRG, והחלטה תתגבש בתקופה הקרובה".

- אתה קורא את הבלוג של אבי לן, עורך NRG לשעבר, ב"רשימות"?

"אני לא רוצה להתייחס לזה".

- מה הדבר שאתה הכי גאה עליו השנה?

"הדבר העיקרי שקרה ל-NRG מעריב בשנת 2006 זה הלגיטימציה. אם בתחילת הדרך אנשים הרימו גבה ואמרו שנכנסנו באיחור, פתאום פתחנו עולם חדש בו כבר לא צריך להסביר, NRG מי? הלגיטימציה הזאת שמה את NRG במקום חדש".

- מה הפספוס שלך השנה?

"אין משהו קונקרטי שאני יכול להצביע עליו, ולהגיד - פה פספסנו".

- מילה על ווב 2.0?

"עוד באזז בטרמינולוגיה של האינטרנט. זה תמיד היה שם, אפילו מתקופת העיתונות הכתובה, מכתבים למערכת ותגובות. זה חלק מתמהיל התוכן של האתרים, עדיין מישהו צריך לערוך את התוכן כדי שאנשים יוכלו לצרוך אותו. אתרים שהם רק ווב 2.0 - אני לא רואה להם מקום בישראל".