מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר קובי תורן מת אחר הצהרים מדום לב

תורן שימש בעבר גם כיו"ר מועצת המנהלים של חברת רפאל ומנכ"ל חברת אלאופ, בטרם מוזגה עם אלביט מערכות

מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר יעקב (קובי) תורן מת אחר הצהרים באופן פתאומי מדום לב. תורן ישן שנת אחר הצהרים, בביתו, ממנה לא התעורר. בן 67 היה במותו. תורן שימש בעבר גם כיו"ר מועצת המנהלים של חברת רפאל ומנכ"ל חברת אלאופ, בטרם מוזגה עם אלביט מערכות.

תורן, התמנה על ידי שר הביטחון לשעבר שאול מופז, בספטמבר 2005 למחליפו של אלוף מיל' עמוס ירון כמנכ"ל משרד הביטחון.הוא מילא את התפקיד פחות משנה. כשעמיר פרץ מונה לשר הביטחון באפריל השנה הוא הבהיר לתורן כי בדעתו למנות מועמד שלו שיהיה אלוף מילואים כמנכ"ל המשרד, במהלך המלחמה בלבנון סיים את תפקידו ואת מקומו החליף אלוף מיל' גבי אשכנזי.

תורן, יליד ירושלים היה בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת אלקטרוניקה ובעל תואר שני בהצטיינות מארה|ב בתחום הנחיה והבקרה של טילים וכלי טיס. הוא שירת בחיל האוויר ובמערכת הביטחון ופרש בדרגת אל"מ. כשפשט את מדיו בשנת 1982 הצטרף למפעל מבת של התעשייה האווירית, שזכה במיכרז של משרד הביטחון לייצור לוויין הצילום אופק. בסוף 1989 התמנה למנכ"ל אלאופ בזמן שנקלעה לקשיים עיסקיים. ובמהלך עשר השנים הבאות הפך את החברה לקבוצה רב לאומית תוך שהיא משלשת את מחזור המכירות שלה ומייצבת את מעמדה בארץ ובעולם כמובילה בתחום האלקטרו-אופטיקה.

בשנת 1999 החל תהליך המיזוג של אלאופ ואלביט מערכות ותוקן עמד בראש ועדת המיזוג של שתי החבורת. עם השלמת המהלך , כעבור שנתיים מונה ליו"ר דירקטוריון רפאל.

תורן היה פעיל גם בתחום הציבורי. בין השאר היה יו"ר פורום התעשיות הביטחוניות וחבר נשיאות איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתאחדות התעשיינים וחבר ועדת ההיגוי של סוכנות החלל הישראלית. על פעילותו הציבורית הוענקה לתורן, בשנת היובל למדינת ישראל "פרס התעשייה". בשנת 2001 העניקה לו עמותת חיל האוויר את פרס מועדון העסקים "כנפי הזהב" של העמותה על הישגיו העיסקיים בתחום העשייה.

בחודשים האחרונים פנה תורן ליוזמות עיסקיות חדשות ולהמשך מעורבות ציבורית למען החברה והכלכלה בישראל. הוא השאיר אחריו אישה , שלושה ילדים ונכדים.