ערוץ הקניות מבקש להאריך את זיכיונו ב-3 שנים נוספות

ההארכה צפויה להתקבל מאחר שהערוץ, בניגוד לערוצי קניות אחרים, משדר גם ל-250 אלף מנויים אנלוגיים של HOT

ערוץ הקניות הגיש בקשה להארכת רישיונו בשלוש שנים נוספות - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בהארכה שלישית וזאת לאחר שאת הרישיון המקורי שלו קיבל בשנת 1996, למשך חמש שנים שלאחריהם הוארך הרישיון פעמיים, בכל פעם בשלוש שנים נוספות. הבקשה הוגשה למשרד התקשורת ולמועצת הכבלים והלוויין, אשר במתכונתה הנוכחית, בראשות היו"ר יורם מוקדי, לא צפויה לדון בבקשה.

רישיונו של ערוץ הקניות, המשודר בכבלים ובלוויין באפיק 21, יפקע רק בסוף השנה אולם עד חודש מאי צריכה להתקבל החלטה סופית בעניין. על-פי הערכות, יוחלט להאריך את הרישיון וזאת מאחר שבניגוד לערוצי הקניות האחרים, ערוץ הקניות מגיע גם ללקוחות האנלוגיים של הכבלים, כ-250 אלף במספר.

ההחלטה בדבר הארכת הרישיון היא בסמכות משרד התקשורת, שעושה זאת בהתייעצות עם המועצה לשידורי כבלים ולוויין. יורם מוקדי, יו"ר המועצה, אמר היום (ג') בתגובה, כי "אני לא אספיק להעביר את המלצתי טרם סיום תפקידי".

מוקדי עומד לסיים בסוף החודש את תפקידו.

לא אחת נתגלעו מחלוקות כספיות בין HOT ו-YES לבין ערוץ הקניות, שבסופן הופקע אפיק 21 מערוץ הקניות לתקופת זמן מוגבלת, והוא הועבר לערוצים מרוחקים יותר.

בתחילת דרכו צבר ערוץ הקניות הפסדים שהגיעו לכ-70 מיליון שקל ולפני מספר שנים משפחת ז'ורבין, בעלי משרד הפרסום דחף, רכשה את הערוץ והובילה את תהליך הבראתו.

ערוץ הקניות, הפועל מזה כ-11 שנה, מועבר בכבלים ובלוויין ומשודר הן ללקוחות הדיגיטליים והן ללקוחות האנלוגיים. העברת הערוץ במסגרת שידורי הכבלים והלוויין היא בגדר חובה, בדומה לערוץ ייעודי אשר נזקק לרישיון מיוחד ועליו להעביר לכבלים וללוויין דמי מעבר שנתיים. כיום, כל מי שמעוניין להפעיל ערוץ קניות מקבל אישור לכך, זאת ללא מכרז, אך מדובר בעברת הערוץ למנויים דיגיטליים בלבד.

לפני כשנתיים היה נראה כי שוק המסחר בטלוויזיה הולך וצובר תאוצה. מעבר לערוץ הקניות הוותיק נכנסו לשוק גם שני ערוצים חדשים - האחד TV MALL והשני נטאקשן. אולם, כשנה וחצי לאחר שהושק TVMALL (אפיק 444) הוא ירד מהאוויר בשל חוב של מאות אלפי שקלים. TV MALL היה ערוץ בבעלות גמול, גלית בן שמחון, אולפני הבירה, קבוצת שחר וקבוצת מעריב. ערוץ נטאקשן שהושק גם הוא באותה תקופה (אפיק 333) שינה שמו בינתיים לנענע שופס.