משרד עוה"ד יהודה רוה "בולע" לקרבו את בוטיק המיסוי נדב, ברנס, רוטשילד

בוטיק המיסוי נדב, ברנס, רוטשילד מורכב מפורשי משרד גורניצקי ושות' * עו"ד אהוד נדב: "יהודה רוה רואה בנו כוח משימה מיוחד"

משרד עוה"ד יהודה רוה, אחד המובילים בתחום התשתיות, "בולע" לקרבו את בוטיק המיסוי נדב, ברנס, רוטשילד, המורכב מפורשי משרד גורניצקי ושות'. "יהודה רואה בנו כוח משימה מיוחד, שכאשר צריך הוא נכנס לפעילות ומתגבר אותו בנושאים כבדים ורגישים", אומר עו"ד אהוד נדב. "מעבר לכך, נושא המיסוי והבינלאומי במשרד שלו דורש חיזוק אמיתי, גם בלי קשר להיקף העבודה".

משרד יהודה רוה נוסד ב-1940 ע"י השר לשעבר גדעון האוזנר (שרוה נשוי לבתו, תמי), שכיהן גם כתובע הראשי, והתפתח לאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום התשתיות. למשרד סניפים בירושלים, ת"א, חיפה, באר-שבע וכרמיאל. כיום מעסיק המשרד 62 עורכי דין, 10 מתוכם שותפים, והוא מחפש לצרף עורכי דין נוספים, המתמחים במימון פרוייקטים.

משרד רוה מתמחה בתחומי המשפט האזרחי, המסחרי והמינהלי, ובשנים האחרונות הפך לאחד המובילים בתחומים של מכרזי B.O.T, תשתיות ועסקאות מקרקעין, בנושאים מוניציפליים שונים, ובתחום המינהלי והרגולטיבי.

המשרד אף מספק שירותים משפטיים למרבית הפרויקטים הגדולים בארץ ולפרויקטים ביוון ובמזרח אירופה, במיוחד בתחום התשתיות. הוא מספק שירותים למוסדות בנקאיים בתחום הבנקאות והמימון, וכן פרויקטים בתחום בתי המלון, הנדל"ן והבנייה - למגורים, להיי-טק ולתעשיה.

בשנה האחרונה היה המשרד מעורב בחברות שונות, כולל כביש חוצה ישראל (כביש 6) הנסלל וממומן על בסיס B.O.T; הוא העניק שירותים משפטיים בנושאי תשתיות, כמו מערכת הרכבת הקלה בירושלים; מערכת הסעת המונים בת"א; פרויקטים להתפלת מים; מערכת הולכת הגז הטבעי; פיתוח מעונות לסטודנטים; והחניון התת-קרקעי הגדול ביותר בישראל.

הלקוח הבולט ביותר של רוה השנה, היה אולי "כוכב" הנדל"ן העולה, שעיה בוימלגרין, שביצע שורה של רכישות ענק, ובהן רכישת חברת הנדל"ן אזורים, מידי אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. לקוחות בולטים נוספים הם לב לבייב, קבוצת MTS שבראשותו (שזכתה במכרז הרכבת הקלה בת"א), אליעזר פישמן (בעל השליטה ב"גלובס"), אלכס דמביצר (מבעלי חברת הנדל"ן האמריקאית Northern Group), דיוויד לואיס (איש עסקים בריטי, מבעלי רשת מלונות ישרוטל) וחברת דרך ארץ (זכיינית כביש 6).

משרד נדב, ברנס, רוטשילד הוקם בינואר 2003 ע"י עוה"ד אהוד נדב, צבי ברנס ואיתן רוטשילד, שפרשו ממשרד גורניצקי. המשרד, הממוקם במגדל ש.א.פ במתחם הבורסה בר"ג, עוסק בתחומי מיסוי ומיסוי בינלאומי, נדל"ן, ליטיגציה מסחרית ואזרחית, תאגידים, שינויי מבנה ומשפט מסחרי. נדב וברנס הם יוצאי משרד יהושע רוזנצוויג לפני המיזוג לתוך גורניצקי: נדב עוסק בעיקר במיסוי, ואילו ברנס טיפל בשינוי המבנה של קואופרטיב דן והפיכתו לחברה, עסקת השקעת קומפי באמד, וכן במכירת ויטה לפרי הגליל. רוטשילד ייצג את משפחת גת בעסקת ההיפרדות מבן-יקר, שהיתה בעלת השליטה בחברת הבנייה.

עו"ד אהוד נדב מסביר מדוע בחרו להתמזג כעת אחרי שפרשו ממשרד גדול רק לפני ארבע שנים. "באנו ממשרד גדול ואנו יודעים לעשות דברים שעושים במשרדים גדולים. בזמנו, חשבנו שבמסגרת מצומצמת יותר, יש יתרון טוב יותר ברמת השירות והקשר עם הלקוח, גם אם לא באיכות השירות. זיהינו במשרדים הגדולים בעיה של זמינות ומהירות תגובה, בעיקר מצד השותפים הבכירים. הלקוח, רם ככל שיהא, עובד בעיקר מול ג'וניורס. יש הרבה ביקורת על החיסרון הזה, שנובע כמובן מסיבות אובייקטיביות".

לדבריו, אחרי הפרישה הם גילו שני דברים. "הראשון הוא שצדקנו. יש יתרון למשרדי בוטיק. זה כמו להשוות בין סיירת מטכ"ל לבין חטיבת צנחנים. אין ספק שהחטיבה היא כוח הרבה יותר משמעותי, אבל מה שהסיירת יכולה לעשות בזמן קצר ובאיכות ממוקדת, חטיבת צנחנים תתקשה לעשות".

הדבר השני שגילו, אומר נדב, "היה שקשה להגדיל את מצבת הלקוחות הכבדים החדשים, כשאתה משרד קטן. ולא מדובר על מחסור בכוח אדם דווקא". לדבריו, באופן אבסורדי מעט, הלחץ במשרדים גדולים הוא גדול הרבה יותר מאשר במשרדים קטנים. דווקא משרד כמו יהודה רוה, יכול למצוא עצמו עם בעיית כוח אדם ברגע נתון. משרד קטן, לעומת זאת, יכול להחליט שהוא מעביר את כל כוח האדם שלו לטפל בלקוח מסויים בשבוע נתון. חברנו למשרד גדול כי רצינו לנצל את היכולות שלנו עבור לקוחות גדולים יותר".