יוקם צינור מים חמישי לירושלים בהשקעה של 1.3-1.8 מיליארד ש'

ייתכן והחלק המזרחי של הצינור יוטמן במנהרה כדי לא לפגוע בסביבה

הממשלה אישרה היום (א') את הקמת פרויקט צינור המים החמישי לירושלים וסביבותיה ב-1.3-1.8 מיליארד שקל. על-פי הערכה, העבודות יושלמו בתוך 10 שנים. מקורות מבצעת את התכנון בעלות של 5.5 מיליון שקל, הוא יימשך שנה וחצי ועוד שנתיים עד לתכנון המפורט.

הצינור, שתכנונו החל לפני מספר חודשים, מתחיל מחולדה ועד אשתאול וממשיך עד ירושלים. בשל רגישותו הרבה של השטח, יתכן ולראשונה בארץ, החלק המזרחי של הצינור יוטמן במנהרה כדי לא לפגוע בסביבה.

בגמר התכנון תובא התוכנית לאישור הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), מתוך כוונה לקצר את הליכי התכנון ולהביא לאישור מהיר של הפרויקט. במהלך 2008 תחליט הממשלה מי יבצע את הפרויקט.

עד כה מקורות ביצעה את כל הפרויקטים בתחום המים באמצעות פרסום מכרזים, אך לפי שעה טרם ידוע האם מקורות תפרסם את המכרזים להקמת הצינור או שהמדינה בעצמה תפרסם את המכרז.

הצורך בקו מים נוסף נובע מעלייה חדה בצריכה, היוצרת עומס על הצינורות הקיימים. לדברי שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, המערכת תאפשר לצמצם את שאיבת המים מקידוחי אקוויפר ההר הסובל מירידת מפלסים, ותאפשר לנצל את המים ממתקני ההתפלה באשקלון ובפלמחים.

המים מיועדים להגיע לירושלים, עג'ור, עדולם, בית שמש, מודיעין וקריית ספר.

מפעל איילון ירושלים, המספק כיום מים לעיר, כולל ארבעה קווים פעילים, שהוקמו מתקופת המנדט ועד לתחילת שנות ה-90.

לדברי מנכ"ל מקורות, רונן וולפמן, פרויקט הקו החמישי הוא הגדול ביותר בתחום המים הצפוי במהלך העשור הקרוב. בעוד חודש תסתיים הקמת פרויקט גדול נוסף, מתקן הסינון של המוביל הארצי, שעלות הקמתו 550 מיליון שקל.