שטראוס נפרדת מההיסטוריה: תמחוק את עלית ממותג הקורפורט - ותיקרא מעתה "שטראוס גרופ"

תשקיע במהלך 10 מיליון דולר * תשאיר את המותג עלית על המוצרים תחת מותג הקורפורט שטראוס * ויגודמן: "מכירות הקבוצה בארץ ובחו"ל ב2006 יחצו את קו ה-5 מיליארד שקל וישקפו צמיחה של 20%" * פרשנות: נפטרים מהסיפור של אתמול

משפחת שטראוס, בעלי קבוצת שטראוס-עלית , נפרדת מחתיכת היסטוריה: החברה הכריזה היום (א') במסיבת עיתונאים על אישור הדירקטוריון אמש לשנות את שם החברה משטראוס-עלית לשטראוס.

בתוך כך, מסר ארז ויגודמן, נשיא שטראוס-עלית, כי מכירות הקבוצה בארץ ובחו"ל ב-2006 יחצו את קו ה-5 מיליארד שקל וישקפו צמיחה של 20%, בהשוואה ל-4.1 מיליארד ב-2005. "תוך חמש שנים נכפיל את החברה", אמר ויגודמן, והוסיף כי עלות מהלך שינוי המותג יעלה 10 מיליון דולר בשלוש שנים.

לדברי עופרה שטראוס, מחיקת השם עלית ממותג הקורפורט של החברה נועד לחזק את הפוטנציאל העסקי ואת הערך הנכסי של החברה. "היום יש לנו עוצמה להגיד בעיקר מה אנחנו רוצים שירגישו כלפינו ולכן זהות תאגידית אחת, שם אחד וסמל אחד שנותנים מקום למי שאנחנו ובעיקר למי שאנחנו רוצים להיות". לגבי מחיקת השם ההיסטורי עלית אמרה שטראוס, כי "זהו רגע של רגשות מעורבים. לי ולבני משפחתי היה יותר קל להוסיף את השם עלית מאשר לשנות את השם לשטראוס". עם זאת הבהירה שטראוס כי היא בטוחה במהלך.

מהלך מחיקת השם עלית ממותג הקורפורט מתרקם במשרדי שטראוס-עלית מזה זמן רב. עם אישורה של האסיפה הכללית של החברה את המהלך, יקראו החברות הבנות בשמות "שטראוס ישראל", "שטראוס קפה" ו"שטראוס צפון אמריקה".

האם ההחלטה להיפרד מאחד ממותגי המזון הוותיקים ביותר בישראל נובעת מהתחזקות עתידית של טרנד הבריאות? סמנכ"ל השיווק של הקבוצה, שלי שליט-שובל, מסרה כי הבחירה בשם שטראוס נעשתה "מאחר ושטראוס מייצג מגמות עולמיות של בריאות ואיכות חיים בצד הנאה, פינוק ואחריות חברתית ולכן הוא מסוגל להכיל תחתיו תחומים רבים. שם אחד תומך בתפיסה שחברה היא יותר משם מותגיה".

בהתייחס לכך אמר ויגודמן, כי "השם שטראוס נותן מענה אפשרי רחב יותר במיוחד שרואים מגמה בריאותית מתקדמת. שטראוס נותן אפשרויות שלא יכולנו לקבל משום מותג אחר".

להחלטה בדבר השינוי קדם ניתוח מעמיק של המגמות המשפיעות היום ושצפויות להשפיע בעתיד על צריכת המזון. "השינויים הכלכליים משפיעים על מגמות צרכניות", אומרת שליט. לדבריה, יש דרישה יותר גבוהה לבריאות ואיכות חיים. בראיה של 15 שנים קדימה, החברה צופה שלמזון יהיה תפקיד יותר משמעותי כאשר תוחלת החיים תעלה, התרופות תהיינה יקרות והדרישה למזון פונקציונאלי תגבר. להערכת החברה, שליש מהצרכנים יחרימו מותגים שאינם אתיים, כאשר כבר היום הרוב המכריע של האנליסטים רוצים שהחברות יספקו יותר מידע.

השם עלית לא יימחק לגמרי ממוצרי החברה. על פי שטראוס, המותג עלית ימשיך להיות מותג מרכזי, חזק וצומח בחברת שטראוס. "עלית ימשיך לצמוח בתחומים הקיימים, יתרחב לתחומי פרימיום, ימשיך להיות מותג מרכזי בעולם הקפה וייצור חדשנות פורצת דרך בשוקולד ובקפה". מוצרי עלית ישווקו תחת שטראוס, ועלית יקושר אליהם באמצעים ויזואליים.

לדברי ויגודמן, החברה צומחת בעיקר בחו"ל וכבר ב-2006 הפעילות בחו"ל היוותה 40% מכלל פעילות הקבוצה, כאשר הצפי הוא שחלק זה ילך ויגדל.

לדבריו, שלושת מנועי הצמיחה המשמעותיים של הקבוצה בחו"ל הם חברת הקפה, רשת מקס ברנר וסלטי סברה בצפון אמריקה.

יצוין שהחברה פועלת היום במדינות מזרח אירופה ובברזיל עם הקפה, בצפון אמריקה עם המותג סברה ובפיליפינים, סינגפור, צפון אמריקה ואוסטרליה עם מותג הפרימיום מקס ברנר. ויגודמן אמר כי החברה שואפת להיות מספר 1 או 2 בכל מדינה בה תהיה פעילה בתחום הקפה.

ויגודמן הוסיף כי "פעילות הקפה מהווה מנוע צמיחה מרכזי בתהליכים שאנחנו מובילים. חברת הקפה צומחת בעיקר מחוץ לישראל ויש לה צמיחה פנימית של 10%. סברה הוא מנוע צמיחה חדש שיתחיל לייצר צמיחה משמעותית תוך שנתיים ומקס ברנר נמצא בעיצומו של תהליך התרחבות בינלאומית".

לדבריו, מחזור המכירות של החברה בקטגוריית הקפה עמד על למעלה מ-1.8 מיליארד שקל ב-2006 לעומת 1.17 מיליארד שקל ב-2005.

שטראוס אמרה כי "תמצית העניין היא העובדה שאנחנו מצהירים שיש לנו עוצמה וזה מטיל עלינו אחריות עצומה להפעיל אותה בתבונה וזהירות. שם אחד מטיל עלינו אחריות גדולה יותר. לכל צעד שנעשה תהיה השפעה על שאר החברה ומותגיה. אנחנו חייבים לדעת להעצים את הצד החיובי ולמנוע את התממשות הסיכונים הכרוכים בכך".

ב-1997 רכשה משפחת שטראוס את חברה עלית. לפני כשלוש שנים מוזגו שתי החברות לחברה אחת.

לוגו שטראוס