טסרה האמריקנית רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אייסקווד ב-18 מיליון דולר

אייסקווד מפתחת ומעצבת פתרונות פוקוס וזום אופטי המיועדים למצלמות זעירות * מנכ"ל אייסקווד: "נצטרף למרכז המו"פ הישראלי של טסרה ונהיה מוקד לענייני אופטיקה ועיבוד תמונות"

מגמת האקטיזים שאפיינה את ההיי-טק בשנת 2006 נמשכת גם בתחילת 2007, עם רכישתו של סטארט-אפ ישראלי נוסף. הפעם מדובר באייסקווד (Eyesquad) מתל-אביב, המפתח ומעצב פתרונות פוקוס וזום אופטי למצלמות המיועדות למצלמות זעירות, ופועל במודל עסקי של רישיונות. אייסקווד נרכשת על ידי טסרה (Tessera) האמריקנית תמורת כ-18 מיליון דולר. הסכום מורכב מ-20 מיליון דולר, ממנו מופחתים 2 מיליון דולר שנמצאים בקופתה של אייסקווד. העסקה כפופה עדיין לאישור סופי.

טסרה, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד דולר, מספקת טכנולוגיה למזעור רכיבים אלקטרוניים. עבורה זו הרכישה השנייה בישראל, אחרי שבשנת 2005 היא רכשה את הסטארט-אפ שלקייס תמורת 33 מיליון דולר. בהודעת טסרה מציינת החברה כי רכישת אייסקווד היא צעד נוסף באסטרטגיית הצמיחה בטווח הארוך בתחום האופטיקה הצרכנית.

אייסקווד פיתחה טכנולוגיות צילום המאפשרות להציע איכות של צילום דיגיטלי גם במצלמות זעירות כגון אלה המופיעות על גבי טלפונים סלולריים, אנדוסקופים ומוצרים זעירים נוספים. המוצר שמפתחת החברה מציע רזולוציות תמונה משופרות, זום אופטי, פוקוס אופטי ויכולת צילום תקריב למצלמות זעירות. באפריל גייסה החברה בסבב גיוס רשמי ראשון כ-4 מיליון אירו מהקרנות BayTech Venture Capital הגרמנית ו-Adar Venture הספרדית, הפועלות שתיהן בישראל בשיתוף עם Portalium Ventures. דוד גסול, מנכ"ל אייסקווד, אמר היום ל"גלובס" כי החברה בחרה להיות ממומנת בידי קרנות זרות "כי רצינו משקיעים נוחים שמתמצאים בשווקים שאתם אנחנו פועלים".

גסול ציין כי החברה מעסיקה כ-15 עובדים. "לטסרה יש מרכז מו"פ בישראל, בעקבות רכישת שלקייס בעבר", אמר גסול. "אייסקווד תצטרף למרכז המו"פ הישראלי ונהיה מוקד לענייני אופטיקה ועיבוד תמונות".

"טסרה ממשיכה להתרחב דרך השקעות בתחום האופטיקה הצרכנית", אמר יו"ר ומנכ"ל טסרה, ברוס מק'וויליאמס. "רכישת אייסקווד תחזק את הטכנולוגיה שלנו בשוק זה, הצומח במהירות". מק'וויליאמס ציין כי מוצרי אייסקווד מאפשרים פוקוס אוטומטי וסימולטני, והפתרון המוצע על ידה מספק יתרונות הקשורים לגודל, עלות, אמינות והספק. בטסרה מעריכים שב-2007 לא יהיו לה הכנסות מאייסקווד, אך ציינו כי הטכנולוגיה של אייסקווד נבחנת כיום על ידי כל החברות הגדולות בתעשייה. "