צה"ל במבצע נרחב בשכם

שני חיילים נפצעו קל ממטען בקסבה בשכם " מטרת המבצע - מצוד אחר חשודים במעורבות בטרור " רוב ההתרעות לפיגועים מגיעות מאיזור שכם

כוחות גדולים של צה"ל נכנסו היום (א') בבוקר לשכם לפעולה נרחבת שהוגדרה - "פעילות נגד תשתיות הטרור". במהלך הפעילות בקסבה של העיר הושלך מטען לעבר החיילים ושניים נפצעו באורח קל מרסיסים. הפצועים קיבלו טיפול רפואי במקום. בצה"ל הבהירו, כי הפעולה היא רחבה ולא הוגבלה בזמן, עד שיושגו מטרותיה.

סגר על שכם

בצבא ציינו, כי מדובר בפעולה רחבת היקף וכי הכוחות שנכנסו לאזור שכם הם כוחות חי"ר מגולני, הנח"ל וחרוב. הכוחות הטילו עוצר על הקסבה וסגר על העיר שכם ומבואותיה. בצה"ל טוענים, כי שכם, בירת השומרון, ממשיכה להוות מוקד לפעילות טרור לפגיעה בישראלים. רוב ההתרעות שיש בידי כוחות הביטחון מגיעות מאיזור שכם.

פלשתינים בשכם דיווחו, כי עשרות כלי רכב צה"ליים, כולל ג'יפים ונגמ"שים, נכנסו לתוך העיר שכם ממספר כניסות. מקור פלשתיני טען, כי לראשונה מזה שנים, החיילים הציבו בטונדות וחסמו את היציאות והכניסות לעיר מכל הכיוונים. עדי ראייה סיפרו, כי הפעולה התבצעת בחיפוי אווירי. פלשתינים דיווחו עוד, כי חיילי צה"ל השתלטו גם על מספר עמדות תצפית בעיר.

הפלשתינים התלוננו כי צה"ל כיתר את בתי החולים בעיר וכי כוח גדול פועל בכל אזור העיר העתיקה של שכם. לטענתם, הצבא קורא באמצעות ג'יפים עם מערכת כריזה למבוקשים להסגיר את עצמם.

על-פי אחד הדיווחים, שלא אומת, צה"ל אף הצליח לשבש תדרים של תחנת רדיו מקומית ושם הקריאו את שמותיהם של אותם מבוקשים שבכוונת הכוחות הפועלים לעצור. מדיווחים עולה, כי נעצרו לחקירה עשרות חשודים.

מהמבצעים הגדולים

הפלשתינים טוענים כי זהו אחד המבצעים הגדולים ביותר בשכם מאז מבצע חומת מגן.

זהו היום השלישי שצה"ל מבצע פעילות בשכם. אתמול פעל כוח של הנח"ל בקסבה של שכם, שם נחשפה מעבדת חבלה ובה חמישה מטעני צינור, שני בלוני גז, רסס רב וחומרים להכנת מטענים. המעבדה פוצצה ונעצר מבוקש פעיל ג'יהאד איסלאמי.

7 מעבדות

מתחילת שנת 2006 חשפו כוחות צה"ל ביהודה ושומרון שבע מעבדות חבלה, בהן נמצאו מטענים, חומרי נפץ, תחמושת וחומרים נוספים המשמשים להכנת מטעני חבלה.

ככל הנראה, בעקבות חשיפת המעבדה וחקירת עצורים, פעל צה"ל בעיר בכוחות גדולים פעולה שנמשכה מספר שעות ובמהלכה נפצעו חמישה פלשתינים.