שלד בורסאי נוסף קרם עור וגידים; צ'רצ'יל ונצ'רס גייסה 100 מיליון דולר ב-AMEX

צ'רצ'יל ונצ'רס היא חברת בלאנק-צ'ק, שהוקמה ע"י איציק פישר ובדירקטוריון שלה מכהן גם שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים * החברה החליפה את דויטשה בנק ב-Bank Of America כחתם

הקמתם סטארט-אפ? משוועים לגיוס הון ומחפשים במקביל גם את הדרך לשוק ההון האמריקני? אולי הידיעה הבאה תהווה מזור לבעיותיכם. ביום חמישי האחרון השלימה חברת בלאנק-צ'ק נוספת גיוס הון באחת מהבורסות האמריקניות. למי ששכח, חברת בלאנק-צ'ק היא חברה ריקה מתוכן, שמגייסת הון מציבור המשקיעים, במטרה למזג לתוכה פעילות אחת או יותר של חברות פרטיות, וכך לאפשר להן להיכנס לשוק ההון בדלת האחורית. ביום חמישי עשתה זאת צ'רצ'יל ונצ'רס שגייסה 100 מיליון דולר באמצעות הנפקה של 12.5 מיליון יחידות לפי מחיר של 8 דולר ליחידה.

כל יחידה כוללת בתוכה מניה אחת ואופציה אחת הניתנת למימוש למניה לפי מחיר מימוש של 6 דולר. ביום חמישי החלה היחידה להיסחר בבורסת ה-AMEX תחת הסימול CHV.U וביום שישי הוסיפה לערכה 2 סנט. אגב, מי ששימש כחתם ההנפקה הוא בנק ההשקעות Bank Of America, שהחליף את דויטשה בנק, מי ששמו נכתב על כריכת טיוטת התשקיף האחת לפני האחרונה. במסגרת הגרין-שו, בנק אוף אמריקה יקבל את האופציה לרכוש מהחברה 1.25 מיליון יחידות נוספות ולהזרים לקופתה 10 מיליון דולר נוספים. סך עמלת החיתום של הבנק הסתכמה ב-7 מיליון דולר (7% מסכום הגיוס).

כאמור, יחידת מסחר של החברה החלה להיסחר בבורסת ה-AMEX, וג'ון מק'גונגל, סגן נשיא של הבורסה, בחר לקדם בברכה את החברה החדשה. "אנו שמחים על כניסתה של צ'רצ'יל ונצ'רס ל-AMEX. הרבה מאוד חברות צעירות בחרו ב-AMEX כבית עבורן ואני בטוח שנוכל לספק לצ'רצ'יל ונצ'רס את שירותי הערך המוסף להן זקוקה חברת צמיחה", סיכם מק'גונגל.

צ'רצ'יל ונצ'רס היא חברת בלאנק-צ'ק המעוניינת ליצוק לתוכה פעילות של חברה - לאו דווקא ישראלית - העוסקת בתחום התקשורת, המדיה או הטכנולוגיה. בעלת המניות הגדולה בה היא קרן ההון סיכון Churchill Capital Partners בה שותפים ארבעה אנשים. הראשון הוא איציק פישר, שותפו לשעבר של רונלד לאודר לשליטה בקבוצת התקשורת RSL. שלושת האחרים הם כריסטופר בוגרט, אליזבת או'קונל וניר טרלובסקי. פישר מכהן כיו"ר החברה, בוגרט הוא המנכ"ל, או'קונל היא סמנכ"לית הכספים וטרלובסקי מכהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי. ישראלי נוסף המכהן בדירקטוריון החברה הוא שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, שמחזיק לאחר ההנפקה ב-0.2% מהחברה. Churchill Capital Partners נותרה עם אחזקה של 19.4%.

צ'רצ'יל ונצ'רס אינה חברת הבלאנק-צ'ק הראשונה ולא האחרונה שהופכת לציבורית בשוק ההון האמריקני. בשנתיים האחרונות הפכו שלוש חברות בלאנק-צ'ק ישראליות לציבוריות, אבל רק אחת מהן כבר מצאה פרטנר למיזוג - ישראל טכנולוג'י שמשלימה בימים אלו את המיזוג עם IXI מובייל. לשתיים האחרות, IGPA ופורטיסימו אקוויזישן, נותר חלון זמן של 10-13 חודשים, במהלכו הן יידרשו למזג לתוכן פעילות.

מהתשקיף של צ'רצ'יל עולה כי מתחילת 2004 ועד סוף 2006, 84 חברות בלאנק-צ'ק הפכו לציבוריות בארה"ב, אך רק 18 מתוכן מיזגו לתוכן פעילות ו-25 אחרות חתמו על מזכר-הבנות למיזוג. כמו-כן, החברה מציינת כי היא יודעת על 13 אחרות, מתוך אותן 84, שמנסות לאתר פעילות בתחום התקשורת, המדיה והטכנולוגיה ורק ארבע מתוכן השלימו מיזוג. במילים אחרות, צ'רצ'יל נאלצת "להתחרות" עם 62 חברות בעלות הון מצרפי של 5.5 מיליארד דולר ועם 50 אחרות, שעדיין לא הונפקו והן בעלות הון מצרפי של 4.3 מיליארד דולר. "