עו"ד פלילי ותיק נעצר בחשד להעלמות מס במיליוני שקלים

מדובר בעו"ד פלילי מאזור המרכז, העוסק במקצוע למעלה מ-20 שנה * הוטל צו איסור פרסום על שמו

עו"ד פלילי מאזור המרכז, העוסק במקצוע למעלה מ-20 שנה, נעצר בשבוע שעבר (ד') על-ידי שלטונות המס בחשד להעלמות מס בהיקף של מיליוני שקלים. לפי בקשת המעצר, במהלך השנים 2002-2007 העלים הכנסות מעבודתו כעורך דין. בתקופה האמורה פתח החשוד למעלה מ-450 תיקים בבתי משפט שונים.

מבקשת המעצר עולה כי עורך הדין הוא מיופה כוח בחשבון הבנק של אימו, וכי הוא הודה כי הפקיד בחשבון סכומים גדולים. מבדיקות שביצע מס הכנסה עולה כי מדובר בהפקדות של כמיליון שקל, שלפי טענות שלטונות המס מקורם בהכנסות שלא דווחו לרשויות. מחקירת לקוחותיו של החשוד עלה גם כי הוא העלים הכנסות באמצעות הוצאת חשבוניות מס רק על חלק קטן משכר הטרחה שגבה.

התברר עוד כי עורך הדין מחזיק על שמו בכספת בבנק, אך כשהתבקש להמציא את המפתחות טען שאין ברשותו מפתח וכי אינו בעל הכספת. לאחר שהכספת נפרצה, נמצאו בה כ-2 מיליון שקל במטבע זר.

בשבוע שעבר נערך חיפוש בביתו ובמשרדו של החשוד, ולאחר מכן הוא הובא לחקירה במשרדי החקירות של המכס ומע"מ בירושלים. בדיון הכחיש את המיוחס לו, ושוחרר בערבות בהסכמת הצדדים. השופט אלכסנדר רון החליט להטיל צו איסור פרסום על שמו של החשוד.

את שלטונות המס ייצגה עו"ד רחל גיאת ואת החשוד - עו"ד ליאורה ברקו, שגם חתמה עבורו על ערבות צד ג'. שלטונות המס הסכימו לכך שהחשוד ימשיך לייצג את הלקוחות שלכאורה מעורבים בפרשה, אך חל עליו איסור לדבר איתם בנוגע לפרשה.