מוליטלוק: "הטענה שכל מנעולן יכול לשכפל בקלות את מנעול הדגל של החברה - מופרכת"

החברה מסרה את תגובתה לבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהיקף של 350 מיליון שקל

חברת מולטילוק טוענת כי הטענה, לפיה כל מנעולן יכול לשכפל בקלות את מנעול הדגל של החברה - צילינדר מסוג "מולטילוק אינטראקטיב" - מופרכת. החברה מסרה את תגובתה לבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהיקף של 350 מיליון שקל, בטענה שהטעתה את הצרכנים בפרסומיה בעניין היכולת לשכפל את הצילנדר.

מדובר בצילינדר, שלפי פרסומי החברה יש לו בקרת שכפול בעזרת "כרטיס חכם", ולכן רק מחזיק הכרטיס יכול לשכפלו. הבקשה הוגשה בעקבות תחקיר "כלבוטק", שבוצע בעקבות פריצה שהתרחשה בביתו של התובע, דניאל פרחן, באמצעות מפתח משוכפל. מהתחקיר עלה לכאורה, שאין אמת בפרסומי החברה, וכי למעשה כל מנעולן יכול לשכפל את המפתחות בעצמו גם ללא הכרטיס החכם ואף שלא בנוכחות בעל המפתח.

מוליטלוק מציינת כי מתוך כ-900 מנעולנים המוכרים את מוצריה, רק 172 קיבלו בשכירות את מכונת השכפול של מפתחות האינטראקטיב, לאחר שחתמו על הסכם המסדיר את התחייבויותיהם.

לדברי מולטילוק, באמצעות עוה"ד ד"ר גיל אוריון , אורית מלכא ושמרית קניג, היא מפעילה מערך ביקורת ופיקוח קפדני על נוהלי השכפול ומפעילה דגימות שיטתיות נרחבות ואקראיות לכל המנעולנים המורשים.

בין היתר, טוענת החברה שהיא מפעילה מערכת של חוקרים פרטיים סמויים, הנחזים לצרכנים המעוניינים לשכפל מפתחות אינטראקטיב, ומדי חודש נגדמים כ-30 מנעולנים מורשים. לדבריה, במחצית הראשונה של 2006 הפר בממוצע פחות ממנעולן אחד את נוהלי החברה, ומספר השכפולים הבלתי מבוקרים בתקופה זו הסתכם בשלושה.

לדברי מולטילוק, התובע מנסה ליצור רושם מוטעה, לפיו שכפול מפתח האינטראקטיב ללא כרטיס השכפול הוא תופעה רווחת בקרב המנעולנים. ואולם, לטענתה, מדובר בתופעה נדירה ביותר, וכבר בכך יש כדי להשמיט את הקרקע תחת הבקשה. "מדובר בתביעה מופרכת וחסרת כל אחיזה במציאות, ובית המשפט מתבקש, לאחר שיסלקה, להשית על המבקש הוצאות משפט גבוהות, שישקפו את הנזק שנגרם לחברה לחינם בשל הגשתה", מדגישה החברה.

מולטילוק טוענת עוד כי בא כוחו של התובע, עו"ד איתן ארז, הינו כונס הנכסים והמנהל המיוחד של המתחרה הישירה והמהותית שלה, חברת מנעולי ירדני. לדבריה, עובדה זו מעלה חשש שכוונותיה של התביעה פסולות, וכי היא לא תנוהל בדרך הולמת ובתום לב. (ת.א. 2537/06).