בעלי חברת נכסי אריאל מעריך שמחירי הדירות במרכז יעלו ב-20% תוך שנה

לדברי חיים אריאל אם לא תתחיל כיום בנייה מסיבית למגורים, כבר ב-2008 יהיה מחסור ביחידות דיור

מחירי הדירות בין גדרה לחדרה יעלו תוך שנה בלפחות 20%. כך מעריכים בחברת נכסי אריאל המנהלת יותר ממיליון מ"ר של נכסים.

לדברי בעל השליטה, חיים אריאל, על הקבלנים והיזמים למהר ולבנות דירות בשל מחסור צפוי, ועל הציבור לקנות עכשיו ולא לחכות לעליות המחירים.

"אנחנו חווים מחסור גדול מאוד בדירות חדשות תוך פחות משנה בעיקר בגוש דן. אנו נמצאים כיום לאחר נקודת המפנה ואם הענף לא ישכיל להתחיל פרויקטים חדשים בטווח הקצר אנו עשויים למצוא עצמנו במחסור משמעותי בדירות למגורים כבר ב-2008", אמר.

עורכי הניתוח, אריאל ואור ניר, מדגישים כי "אם לא יתחילו עכשיו בבנייה מסיבית למגורים, יהיה מחסור בדירות כמעט לכל השכבות, אולי למעט העשירון העליון".

לדברי אריאל, השיפור במצב המשק הישראלי והגידול בהכנסה הפנויה של התושבים הביאו לעלייה משמעותית בביקוש לדירות, הן של משפרי דיור והן של זוגות צעירים. לדבריו, העלייה בביקוש אינה נתמכת בעלייה בהיצע.

לדבריו, כמה מחברות הבנייה הגדולה כבר חשות במחסור המסתמן, והן מגבירות מאוד את התחלות הבנייה. אריאל מספר כי המליץ ליזם שהתחיל בימים האחרונים לשווק פרויקט יוקרתי, לעצור את המכירות לחצי שנה, מכיוון שאז יקבל על כל דירה שימכור תמורה הגבוהה ב-20%.

אריאל מציין כי על פי היקף מכירות הדירות בדצמבר 2006, מספר חודשי ההיצע בישראל היה 10 חודשים ומלאי הדירות למכירה במחוזות תל אביב והמרכז יספיק ל-7 ו-8 חודשים בלבד בהתאמה.