אז כמה שווה בר רפאלי?

אחרי שהצליחה להביא את ליאונרדו דיקפריו לכותל המערבי - נראה כי מניותיה של בר רפאלי נסקו השמיימה; מ-10,000 דולר לעונה, בתקופת פרה-דיקפריו ("רנואר"), היא שווה כיום כמה מיליונים; הפרחים - לאמא, ציפי לוין-רפאלי, "שעשתה לכולם בית ספר" - מעיד בכיר בתעשיית האופנה

נפל דבר בישראל. בר רפאלי הוכתרה סופית כנסיכה דיאנה הישראלית. בזנב סוס שאטני ובטרנינג ביתי היא גררה את ליאונרדו דיקפריו אל מחוזות הכותל המערבי. איך היא עשתה את זה?

בקרב הברנז'ה של יחצני העל הצדיעו הצדעה גורפת למי שנחשבת כמוח מאחורי מה שמהווה מהלך שיווקי גאוני או אהבת נעורים תמימה. או גם וגם מקיר לקיר עלתה ההערכה לציפי לוין, אמה של רפאלי, שאמונה על הניהול האישי של בתה, והצליחה לרקוח מהומה הוליוודית כמה ק"מ מעזה - למרות חרם הצלמים שפרץ השבוע.

"בר היא תמהיל מדויק של יופי, סקסיות, גוף מושלם, אמא דוחפת, אבא תומך, משפחה מיוחצנת וילדה שמגיל ארבעה חודשים כבר עשתה פרסומת לטיטולים וחיה את עולם הזוהר - תמהיל שאותו ירשה מאמה, שהייתה נערת זוהר בעצמה", אומר אורי טיטו מנכ"ל ובעלי "אופטימום", שהימר על רפאלי בראשית דרכה, ולקח אותה כשהייתה בת 14 עם גשר בשיניים להיות דוגמנית חימום לקמפיין שהובילה יעל בר-זוהר בזמנו בזנזיבר.

"הצעד הזה של הבאת ליאונרדו דיקפריו לארץ ייזקף רק לזכות המשפחה. זה מהלך גאוני כדי לנטוע את בר רפאלי בתודעה הצרכנית. לא רק שהיא הצליחה להביא את דיקפריו לארץ, היא אפילו הביאה אותו לכותל.

"היום בר רפאלי שווה כ-10 מיליון דולר לקמפיין לבושם, נניח למשך שלוש-ארבע עונות. במושגים של עולם האופנה היא יכולה להגיע לרמה של הדוגמנית ג'יזל, חברתו הקודמת של ליאונרדו, ששווה כמה עשרות מיליוני דולרים".

לא בטוח שהוא צודק. הסכום שקיבלה רפאלי בעבר הרחוק אי שם לפני מהומת הדיקפריו, עמד על כ-10,000 דולר לעונה. זה הסכום שקיבלה עבור עונה לקמפיין שעשתה ל"רנואר". אחרי שגילה אותה דיקפריו, גילה אותה מגזין האופנה והספורט הבינלאומי היוקרתי "ספורטס אילוסטרייטד", מה שהקפיץ את מניותיה. כך שבמקביל לקמפיין שהיא חתמה עם "אירית", החתים אותה גם המעצב האיטלקי לתכשיטי יוקרה, מרקו ביצגו, לחוזה על עשיית קמפיין לתכשיטיו, ללא עשיית יחסי ציבור, שם קיבלה כ-40 אלף דולר לעונה. לשם השוואה, אפילו הדוגמנית הנחשבת ביותר היום בארץ, אסתי גינצבורג, שהופיעה בשער של המגזין "אל" הצרפתי, הסתפקה בסכום של כ-30-20 אלף דולר לעונה.

מי שהרוויחה ובגדול וגם שילמה על כך היא המעצבת "אירית", שהחתימה את רפאלי על קמפיין שכולל יחסי ציבור וקידום מפעלה, עוד לפני ארבע עונות. אירית החלה מבוטיק קטן וצמחה לרשת של כ-17 סניפים. ההסכם הראשון בין הצדדים נחתם לשתי עונות, ועבורן קיבלה רפאלי 100 אלף דולר לעונה, כשתקציב הפרסום באמצעותה עמד על 5.5 מיליון שקל - היקף שהקפיץ את גבותיהם של גורמים שונים בענף, ומיקד את תשומת הלב לעבר המותג המטאורי הזה.

במקביל, במהלך השנה, זכתה בר רפאלי בקמפיינים בינלאומיים מעניינים כמו זה של "ויקטוריה סיקרט", שבנה בעבר את הקריירה של דוגמניות על רבות כג'יזל והיידי קלום.

ואתמול פורסם ב"גלובס", שחברת ארקיע, שתקציב הפרסום שלה יוכפל השנה ל-2 מיליון דולר במונחים ריאליים, חושקת בבר רפאלי כפריזנטורית של החברה. כמה תקבל רפאלי מסכום זה?

דניאלה לאור, שותפה במשרד יחסי הציבור "שלמור תקשורת", המטפל ביחסי הציבור של המותג "אירית": "ידענו לנצל כבר אז את הצלחתה הבינלאומית של בר רפאלי, ודאגנו שהתקשורת בארץ תיחשף לפעילותה בחו"ל, ובעיקר דאגנו לקשור את חשיפתה הבינלאומית למותג 'אירית'. כל זאת במקביל לחשיפת הצילומים של בר רפאלי בקטלוג ובסרטוני הפרסומת של המותג.

"חשיפת החומרים הבינלאומיים והחיבור למותג 'אירית' יצרו באז של זוהר ובינלאומיות, שחדר לתודעתן של נערות ונשים ישראליות, והגדיל את החשיפה למותג, ומתוך כך את קהל הלקוחות ואת המכירות.

"לאחר כשנה נחתם הסכם נוסף לעוד ארבע עונות - ועבור כל עונה קיבלה רפאלי 120 אלף דולר. הסכום הגבוה ביותר שחברה ישראלית שילמה עבור פרזנטורית ישראלית".

אז המניות של רפאלי עלו, בזאת אין ספק, אבל האם הסכומים שיחבק בחום מנהל הבנק של רפאלי יגיעו למיליונים? שאלה טובה ותלויית לא מעט פונקציות.

"אין סיבה שבר לא תגיע לסדרי גודל בינלאומיים", אומר מורן מרציאנו, מלהק דוגמניות ותיק. "עכשיו זו פונקציה של איזה חיבור יהיה לה עם הצלמים בחו"ל, כי נתונים פיזיים יש לה וגם אישיות חברתית, שמתקבלת כבר עכשיו באהדה בחו"ל. עכשיו זה רק עניין של מזל ושל טיימינג עם האופנה שמשתנה.

"כשאני מדבר על טיימינג אני מדבר על להיות בפאריז בדיוק כשמצלמים את הקמפיין החדש של 'פראדה' ואם לצלם הנחשב יהיה קליק איתה והוא יחשוב שהיא הדבר הבא. או שסטיבן מייזל למשל, צלם האופנה הכי נחשב, יהיה חם עליה לשער ל'ווג' - ואז זה יקרה לה".

* והיא לא רחוקה לדעתך?

"לא, אבל יש כל כך הרבה גורמים, שמביאים דוגמנית להיות טופ מודל, מלבד המראה, שאי אפשר לדעת. זה גם קשור אם הסוכנות שלה בפאריז עובדת בשיתוף עם סוכנות בניו-יורק, כי לפעמים הן עוינות זו לזו. יש המון משתנים".

* כמה מרוויחה טופ מודל?

"ממיליון דולר עד 10 מיליון דולר. אל מקפירסון שווה יותר מ-50 מיליון דולר, כמו קלאודיה שיפר, ששווה אפילו יותר. דוגמניות כדאריה וג'יזל מרוויחות יותר ממיליון דולר בשנה. ג'יזל שווה כ-10 מיליון דולר.

"הדוגמניות שבטופ לא עושות את הכסף הגדול בתקופת הזוהר שלהן, אלא לאחר שהן מזדכות. כמו נעמי קמפבל שבתקופה החמה שלה לא הייתה עושה קמפיין ל'אירוקה', שהיא מקבלת עליו המון כסף. את הקמפיינים האלה, העממיים יותר, ששווים הרבה כסף, עושים אחרי תקופת הזוהר, אבל בשביל להגיע אליהם אתה צריך לעשות קמפיינים למעצבים יוקרתיים כ'פראדה' ו'קלווין קליין', שעליהם מרוויחים סכומים שנעים בין 50 ל-100 אלף דולר לקמפיין".

ספקות וסימני שאלה רבים עלו סביב צירוף המקרים התמוה שלפיו יד המקרה הביאה את הזוג המלכותי, בר ודיקפריו, הנמלט בעור שיניו כביכול מהתקשורת, לטוס ארצה לביקור "סודי" יחד עם לא פחות מאשר כתבי בידור, שטסו חזרה ארצה אחרי צפייה במחזמר "מאמא מיה".

"או שיש שם אהבה גדולה או יחסי ציבור גדולים, או שהודבק חבר לבר רפאלי או שיש אינטרס כלכלי שנקרא שנקרא בר רפאלי", אומרת דניאלה רייבנבך מ"בר תקשורת", שעבדה עם בר רפאלי ב"רנואר". "גם אם זה מהלך של יחסי ציבור, אז מי שאחראי לזה הוא גאון. ממתי עיתונאים נוסעים במחלקת עסקים?"

"כל הקטע הזה נראה טוב מדיי מכדי להיות אמיתי", אומר בכיר בתעשייה, שעבד עם בר רפאלי ועם אמה: "בר רפאלי מושכת אש תקשורתית מגיל מאוד צעיר. ציפי עושה את העבודה בצורה מקצוענית, ועושה פה בית ספר לכולם. המהלך של דיקפריו עכשיו הוא זינוק שהתחיל עוד כשהיה לבר רפאלי רומן עם דיוויד שרבט מ'משמר המפרץ', כך שזו לא פעם ראשונה שמודבק לה כוכב הוליוודי.

"מצד שני אני לא חושב, שציפי מתייחסת לבתה כאל מוצר. בראש ובראשונה היא הבת שלה. היא מגוננת ושומרת עליה. אני רק מקווה שיום אחד זה לא יתפוצץ. אני חושב שהבולטות של בר היום היא בכך שהיא כמעט הפרזנטורית היחידה שלנו בחו"ל. אין היום ישראליות מצליחות בחו"ל, בטח לא כמוה".