עו"ד אמנון שומרון מתעקש: המתלוננת א' נגד הנשיא קצב עסקה בזנות

שומרון, ממקורביו ויועציו של קצב, הגיש כתב הגנה בתגובה לתביעת הדיבה שהגישה נגדו א' בעקבות הדברים שאמר עליה בראיון לגלי צה"ל

אמת דיברתי: א', המתלוננת ה"מתוקשרת" נגד נשיא המדינה, משה קצב, עסקה בזנות. כך טוען עו"ד אמנון שומרון, מקורבו של הנשיא ואחד מיועצי התקשורת שלו, בכתב ההגנה שהגיש לבית משפט השלום בת"א, בתגובה לתביעת הדיבה שהגישה נגדו א'.

א' טענה, באמצעות עו"ד כנרת בראשי, כי שומרון אמר בגלי צה"ל, שהיא עסקה בזנות. "אני אומר לך שזה היה העיסוק שלה, אני יודע שהיא עסקה בזה, נקודה. זה הרקע שלה". ככל הידוע, אגב, התימוכין המרכזיים לדבריו של שומרון הם תצהיר שהגיש עו"ד שרון נהרי ליועץ המשפטי לממשלה, בשמו של העבריין מאיר אברג'יל, ונוגע לעברה המפוקפק כביכול של א'.

א', ששימשה כמנהלת לשכתו של הנשיא קצב, טוענת שמעולם לא עסקה בזנות ולא העניקה שירותי מין מכל סוג שהוא תמורת כסף.

כעת טוען שומרון, באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ, כי "תביעתה של א' הוגשה 'למען התקשורת', במסגרת ה'מסע' בו היא משתתפת (ואולי מובילה) בפרשת הנשיא קצב, יותר מאשר על-מנת לעמוד על עלבונה ועל שמה הטוב".

לדבריו, אם גם הוא היה נוקט באותה דרך ומפרט בכתב ההגנה את כל הראיות המצויות בידיו, היה כתב ההגנה מכיל טענות "עסיסיות", שהתקשורת היתה יכולה "לחגוג עליהן" ימים רבים.

שומרון טוען כי מטרתו בראיון היתה למתוח ביקורת על התקשורת והעיתונאים דווקא, וכי התובעת הוציאה את הדברים מהקשרם הנכון והביאה ציטוטים סלקטיביים מדבריו.

כתב ההגנה רומז לדברים ששומרון יעלה כנראה במהלך המשפט. כך למשל, מוזכרים בו "התפרצויות אלימות" של א' "בשכונת המגורים שלה", שצילומים המדגימים זאת נחשפו בטלוויזיה בשבוע שעבר (במסגרת סכסוך עם שכניה על שטח המקלט, צולמה א' משליכה זבל במקום ומנתקת את החשמל), וכן "עניינים בהם היא עסקה במהלך שהותה בארה"ב".

לדברי שומרון, "מבחורה שמקורה במשפחה חרדית ומגדירה עצמה כ'אישה מסורתית', ניתן לצפות שתנהג באורח שונה לחלוטין מזה בו בחרה התובעת לנהוג במהלך חייה, ולעסוק בעיסוקים שונים, מאלה בהם בחרה לעסוק".

שומרון, כך נטען, פרסם את דבריו בתום-לב, משום שראה חובה מוסרית וציבורית לומר אותם, וכי בכך התכוון להגן על עניין אישי כשר של הנשיא. לבסוף נטען, שא' היא שהביאה על עצמה את הדברים והיא שחשפה עצמה למצב מרצונה, מתוך מודעות מוחלטת.