יום עצמאות למדינת ישראל: הפועלים רכש 1.3 מיליון שרשרות דגלים מסין

מהתעשייה הישראלית הוא רכש רק 50,000 דגלונים; תגובת הפועלים: בארץ אין קיבולת ייצור היכולה לספק את הכמות שנדרשה"

בנק הפועלים רכש 1.3 מיליון שרשרות דגלי ישראל ליום העצמאות בהיקף כ-3 מיליון שקל מיבואנים מסין, אך מהתעשייה הישראלית הוא רכש רק 50,000 דגלונים, בכ-300 אלף שקל. כך אומרים גורמים מקורבים ליצרני הדגלים הישראלים.

מדווחי היצרנים מתברר, כי השנה, ערב יום העצמאות ה-59 למדינת ישראל, מכירות דגלי הלאום מתוצרת הארץ היו בדומה לאשתקד ומהווים כרבע מסך כל מכירות הדגלים, לעומת הייבוא שתפס כ-75% מכלל המכירות, בדומה לאשתקד.

בשונה ממספר מדינות בארה"ב ובמערב, בישראל אין חוק המחייב שימוש בדגלי הלאום מתוצרת מפעלים במדינה עצמה. עם זאת, גורמי ממשלה, גופים ציבוריים וגם חלק מהחברות הגדולות, מקפידים לרכוש דגלים מתוצרת הארץ. אך הואיל וההחלטה אם לרכוש דגלי ישראל, דגלי חילות ודגלים לאומיים אחרים ליום העצמאות מתוצרת ישראל או במחירים הזולים בעד 50% במזרח הרחוק, היא וולנטרית - נמצאו בשנים האחרונות מקרים לא מעטים של גופי ציבור גדולים שרכשו מסין. בהם, משטרת ישראל.

מבנק פועלים נמסר בתגובה: "חלק מכמות הדגלים יוצרה בארץ והחלק האחר יוצר בחו"ל. בארץ אין קיבולת ייצור היכולה לספק את הכמות שנדרשה. לפני שבוצעה ההזמנה, היה קשר עם התאחדות התעשיינים שמסרה את שמות היצרנים איתם ניתן לעבוד, ואכן בנק הפועלים רכש מהם את הכמות שניתן היה לייצר בארץ. את השאר רכש הבנק בחו"ל".

היקף רכש הדגלים הכולל לקראת יום העצמאות ה-59, נאמד ע"י התאחדות התעשיינים בהיקף כ-330 אלף דגלים בהיקף כספי של כ-4.8 מליון שקל, ירידה של כ-5% - 7% לעומת מכירות הדגלים אשתקד.