ראשי העיתונאים ממשיכים להתכתש: אבנרי עתר לביה"ד של איגוד העיתונאים נגד בר-מוחא

מבקש להפסיק תפקודו הכפול של בר-מוחא כמנכ"ל אגודת העיתונאים וכיו"ר בפועל של איגוד עיתונאי ישראל, זאת לטענתו בשל ניגוד עניינים * בר-מוחא: יש איחוד עניינים וטוב שכך

נמשך המאבק בין אריה אבנרי, המכהן כיו"ר עמותת אומ"ץ וכיו"ר חטיבת ותיקי התקשורת של אגודת העיתונאים בתל-אביב, לבין יוסי בר-מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים: אבנרי עתר לבית הדין של האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל נגד תפקודו הכפול של בר-מוחא כיו"ר בפועל של איגוד עיתונאי ישראל וגם כמנכ"ל אגודת העיתונאים ומבקש אבנרי להפסיק לאלתר את כפל תפקידים.

בעתירה נטען בין השאר, כי "תפקודו הכפול של בר-מוחא הינו לכאורה בניגוד לכלל המינהל התקין". עוד נכתב, כי לא יעלה על הדעת שמנכ"ל בשכר של אגודת העיתונאים בתל-אביב ישמש בעת ובעונה אחת כיו"ר בפועל או קבוע של איגוד עיתונאי ישראל. "בכך נוצר מצב אבסורדי שעל פיו ממונה בר-מוחא על הנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב שלמעשה הוא כפוף אליה בתוקף תפקידו האדמיניסטרטיבי", כתב אבנרי בעתירתו.

בעתירתו מבקש אבנרי, כי במקביל תיפסל מועמדותו של בר-מוחא לתפקיד יו"ר קבוע של האיגוד הארצי בוועידה הקרובה, במידה שלא יפסיק לכהן בו זמנית כמנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב.

בר-מוחא אמר בתגובה, כי "ההבנה של אבנרי באתיקה עיתונאית או במנהל תקין היא ממנו והלאה. האיגוד הארצי אינו מתוקצב על-ידי האגודה בתל-אביב וזו אינה מתוקצבת על-ידי האיגוד הארצי, כך שלא רק שאין ניגוד עניינים, אלא יש איחוד עניינים וטוב שכך. בתפקידי כיו"ר האיגוד הארצי אינני מקבל תוספת שכר או הוצאות כלשהן. אשמח שהנושא יידון בוועדת האתיקה של האיגוד הארצי".

כאמור, לאחרונה הודיעה חטיבת ותיקי התקשורת של אגודת העיתונאים, כי תעתור לבית הדין של האגודה נגד הדחתו של אבנרי מנשיאות מועצת העיתונות. העתירה באה בעקבות החלטת הנהלת האגודה להדיח את אבנרי. הנהלת האגודה בראשות בר-מוחא נימקה את בקשת ההדחה בכך שהוא תוקף עיתונאים באמצעות עמותת אומ"ץ.