פשרה: שמואל צ'אושו יודה כי השמיץ את סטף ורטהיימר וגרם נזק לכפר ורדים

במסגרת הסכם הפשרה תמחוק הרשות לפיתוח כפר ורדים את התביעה נגד הדירקטור לשעבר

שמואל צ'אושו, ששימש כדירקטור ברשות לפיתוח כפר ורדים ויו"ר הוועד המנהל של אגודת משתכני כפר ורדים, יודה כי גרם לרשות נזקים כשהשתמש נגדה במידע פנימי, תוך הפרת חובת אמונים וחובת זהירות כלפיה, במטרה לקדם את מעמדו האישי. כמו כן, יודה כי השמיץ את סטף ורטהיימר, מקים הרשות, את משפחתו וכן חברות שבשליטתו.

כך עולה מהסכם הפשרה שהושג בתביעה ע"ס 4.8 מיליון שקל שהגישה הרשות נגד צ'אושו, ושקיבל אתמול (ד') תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בחיפה.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד זאב שרף, נטען כי צ'אושו שכיהן כדירקטור בחברה לפיתוח מטעם אגודת משתכני כפר ורדים, שם לעצמו למטרה לקדם את הקריירה הפוליטית שלו בדרכו להצגת מועמדותו לוועד האגודה, על גבה של הרשות לפיתוח כפר ורדים ועל חשבונם של תושבי כפר ורדים.

הרשות היא הגוף המייסד של היישוב, והיא זו החתומה על הסכמי הקצאת המגרשים בישוב מול מינהל מקרקעי ישראל. לפי הנטען, הדליף צ'אושו הדלפות חלקיות ולא מדויקות מתוך ישיבות פנימיות ומתוך תוכניות פנימיות ומסמכים סודיים של הרשות והשתמש באופן מניפולטיבי בכלי התקשורת כנגד אינטרסים מובהקים של הרשות ותוך הוצאת דיבתה רעה.

הרשות טענה כי צ'אושו עשה הכל כדי להזיק לחברה, לפגוע במוניטין הטוב שלה, תוך שהוא גורם נזקים אדירים גם ליישוב כפר ורדים, שאותו הציג באור שלילי. זאת, לטענתה, מתוך מטרה ליצור אווירה עכורה ביישוב וכדי למנוע מתושבים חדשים להגיע ולרכוש מגרשים.

בכתב התביעה נטען עוד, כי צ'אושו אף פנה למינהל מקרקעי ישראל מתוך ניסיון למנוע את חידושו של הסכם ההרשאה של החברה, המהווה את הנכס העיקרי שלה, ופנה במישרין ובעקיפין לרוכשי מגרשים פוטנציאליים כדי לנסות ולהניאם מלרכוש מגרשים ביישוב. זאת, נטען, במטרה לקדם את השאיפות הפוליטיות שלו בוועד המתיישבים.

מכתב התביעה עולה עוד, כי בשנת 2005 ירד קצב מכירת המגרשים ביישוב באופן דרסטי, ותדמית היישוב נפגעה - הכל כתוצאה ממעשיו של צ'אושו.

הרשות טענה עוד, כי עקב המעשים המיוחסים לצ'אושו החליט ורטהיימר לחסל את מעורבותו ביישוב, לא גר בו באופן קבוע ואף נמנע מלהיכנס לכפר.

לפי הסכם הפשרה, יודה צ'אושו בכל הנטען בכתב התביעה בתמורה למחיקתה, ויפרסם מודעות הכחשה בעיתונות הארצית והמקומית. כמו כן התחייב צ'אושו שלא להציע את מועמדותו ולא לתפקד בפועל, בתפקיד כלשהו באגודת משתכני כפר ורדים, וכן לא יציע את מועמדותו ולא יכהן בתפקיד ציבורי כלשהו בכפר ורדים במשך שלוש שנים מיום חתימת ההסכם. (ת.א. 217/06).