ברודקום רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אוקטליקה תמורת 35 מיליון דולר

מדובר ברכישה רביעית בישראל של ענקית השבבים האמריקנית * אוקטליקה פועלת בתחום הרשתות הביתיות

חברת הסטארט-אפ הישראלית אוקטליקה (Octalica; לשעבר TMT) נרכשה הלילה (בין רביעי לחמישי) בידי ברודקום (נאסד"ק: BRCM) בסכום של 35 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

אוקטליקה הוקמה בשנת 2001 וגייסה עד היום כ-10 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס. בסוף שנת 2004 רכשה החברה את הקניין הרוחני (IP) של טיאריס בסכום שלא פורסם.

המשקיעה הבולטת בחברה היא קרן ההון סיכון סידר, שהשקיעה בחברה במסגרת תכנית הפרה-סיד של הקרן וליוותה אותה בימיה הראשונים ובגיבוש המוצר שלה.

לצד סידר אפשר למצוא גם את ג'נסיס, סטייג'ואן וגלובסקום. ברכישה זו רושמת סידר אקזיט שני משמעותי בקרן השנייה ואקזיט שני משמעותי בחודשים האחרונים, נוסף על הנפקת ביגבנד בנאסד"ק, שסידר הייתה שותפה בהקמתה. עבור קרן ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס זהו האקזיט השביעי בקרן השנייה שלה.

אוקטליקה מפתחת מוצרים לתחום הבידור ברשתות הביתיות. מטרת החברה היא להציע חוויית משתמש גבוהה בתכנים המועברים על גבי רשת האינטרנט וברשתות הביתיות.

המוצרים של החברה פותחו בסטנדרט ה- MOCA (Multimedia over Coax Alliance), כאשר אוקטליקה היא חברה באגד החברות הפועלות בתחום. הצוות של החברה מתמחה גם בתשתיות אחרות, כמו XDSL ו-WIFI. המוצרים של החברה הם מערכות על שבב (SOC.) המיועדות לתחום התקשרות והרשתות.

מייסדי החברה, מוטי קינצלינגר ואבי קליגר, משמשים כמנהליה. קיצלינגר, המנכ"ל, היה שותף להקמת מרכז המו"פ של דיגיטל בישראל, ולפני כן הוא הקים וניהל את סיליקון ואליו, שנרכשה בידי טיוגה. קינצילינגר הקים גם את חברת סינאטה. על פי אתר החברה, לקינצלינגר יש רישיון טייס והוא בעלים משותפים של מטוס פייפר אצטק.

קליגר, שמשמש המנהל הטכנולוגי, היה בעבר המייסד של טיאריס, שנרכשה בידי אוקטליקה, חברת מוליכים למחצה שפיתחה מערכת על שבב לתחום המולטימדיה והרשתות הביתיות, ובנוסף גם היה גם המדען הראשי במטאלינק.

לברודקום זו רכישה רביעית בישראל. בשנת 2005 היא רכשה את סיליקוונט בכ-80 מיליון דולר, בשנת 2004 היא רכשה את Mסטרים ב-10 מיליון דולר ובשנת 2000 רכשה את ויז'נטק ב-250 מיליון דולר. ברודקום משקיעה גם בוויזאיר ובברודלייט הישראליות. ברודקום מחזיקה בישראל מרכז בהרצליה, בו מועסקים 40 עובדים.

החברה האמריקנית היא יצרנית שבבי מחשב להתקנה בממירי טלוויזיה, בדומה למארוול ו-AMD. החברה, שמצויה תחת חקירה של ה-SEC בנוגע לחלוקת אופציות, נסחרת לפי שווי שוק של 17 מיליארד דולר. "