ארכה לאריה אבנרי: ביה"ד של אגודת העיתונאים פסל את הדחתו מנשיאות מועצת העיתונות

ביה"ד לערעורים של האגודה קיבל את טענת ותיקי התקשורת כי ההדחה נעשתה במתכונת "בית דין שדה" * העביר ההחלטה לדיון חוזר בהנהלה

בית הדין לערעורים של אגודת העיתונאים בתל-אביב החליט שלא להדיח את אריה אבנרי מחברותו בנשיאות מועצת העיתונות, והעביר את ההחלטה לדיון נוסף בהנהלת האגודה.

אתמול (ב') ביטל בין הדין את הדרישה להדחתו של אבנרי המכהן כיו"ר עמותת אומ"ץ. הדרישה בדבר הדחתו, אשר נעשתה על ידי הנהלת האגודה, נומקה בכך שאבנרי "תוקף" עיתונאים ולמעשה הוא משמש כנציג אומ"ץ במועצת העיתונות ולא כנציג אגודת העיתונאים.

בעקבות הכוונה להדחה, בית הדין לערעורים קיבל את עתירתה של הנהלת חטיבת ותיקי התקשורת של האגודה וביטל את הדחתו של אבנרי, מחברותו בנשיאות מועצת העיתונות שנעשתה על ידי הנהלת האגודה. בעתירה טענו חברי חטיבת ותיקי התקשורת כי ההדחה לא חוקית, נעשתה במתכונת של "בית דין שדה" ומתוך שיקולים זרים, זאת בגלל התנגדותה של החטיבה לכפל תפקידיו של יוסי בר-מוחא כמנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב בשכר וכממלא מקום יו"ר איגוד עיתונאי ישראל.

בפסק הדין קבע בית הדין לערעורים, כי "הדחתו של אבנרי נעשתה על רקע פעילותו הציבורית. המסר של הדחה זו הוא כי אדם שמימש את זכותו הטבעית לחופש הביטוי הועבר מתפקידו עקב תוכן הביטוי, כל זאת ללא דיון על טיב הביטוי, נכונות הדברים שנאמרו וההצדקה להדחה". בית הדין קבע כאמור, כי הוא מחזיר את ההחלטה להנהלת האגודה על מנת שתתכנס מחדש, תדון בעניין לגופו, תוך היוועצות עם חטיבת בית ותיקי התקשורת ותקבל את החלטתה רק אחרי שתשמע את טענותיו של אבנרי.