יאיר רבינוביץ ודורון שגיב דורשים למנות בורר במחלוקת עם אפרים שורקה

מבקשים למנות לבורר את נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, השופט מאיר שמגר

רואי החשבון ואנשי העסקים יאיר רבינוביץ, לשעבר נציב מס הכנסה, ודורון שגיב, הבעלים של קבוצת רבינוביץ, העוסקת בתחום הנדל"ן, מבקשים מבית המשפט המחוזי בת"א למנות בורר שידון במחלוקות בינם לבין איש העסקים אפרים שורקה. השניים מבקשים, באמצעות עו"ד זוהר לנדה, למנות לבורר את נשיא ביהמ"ש העליון (בדימוס), השופט מאיר שמגר.

רבינוביץ ושגיב טוענים כי ב-2004 כרתו הסכם מסגרת עם שורקה להשקעות משותפות בתחום הנדל"ן המניב, בו נקבע כי חילוקי דעות יוכרעו בהליך של בוררות. לדבריהם, עד היום הקימו הצדדים 28 תאגידים באמצעותם נרכשו כ-15 נכסים בהיקף מאות מיליוני שקלים, הכוללים חנויות, בית מלון, מקבצי דיור, תחנת דלק ומרכז מסחרי.

לטענת רבינוביץ ושגיב, שורקה הפר את המערכת ההסכמית ברגל גסה ובאופן בוטה, אגב גרימת נזקים לנכסים המשותפים. ואולם, לדבריהם, כשביקשו להפנות את המחלוקות להליך של בוררות כמוסכם בהסכם, נתקלו בקשיים שהערים שורקה "בניסיונו לחבל בהליך ולהתנער מההסכם וממנגנון הבוררות הטבוע בו".

לדברי רבינוביץ ושגיב, שותפם, איש העסקים יעקב בר, ושורקה ביצעו מספר עסקאות לרכישת נדל"ן מניב מאחורי גבם ומבלי שהתאפשר להם ליטול חלק באותן עסקאות; כמו כן, נטען ששורקה ובר נמנעו מלהעמיד את ההון הראשוני שהתחייבו להעמיד לפי ההסכם. לרבינוביץ ולשגיב יש טענות גם על חלוקת רווחים שהופקו בגין הנכסים המשותפים ועל התנהלות חמור מצדו של שורקה.

לדברי רבינוביץ ושגיב, המחלוקות עם שורקה מונעת עתיד עסקי ביניהם, מעיבה על המשך ניהול הנכסים המשותפים ומסבה להם נזקים בלתי הפיכים. לטענתם, לאחרונה הגיעו אליהם דברים מטעמו של שורקה, כאילו הוא חרט על דגלו לגרום נזקים לקבוצת רבינוביץ, גם אם הדבר כרוך בנזקים לו עצמו ולנכסים המשותפים.

שורקה, המתגורר בארה"ב, טוען כי נמנעה ממנו גישה למסמכים הקשורים בניהול הנכסים המשותפים, וכי זכויותיו בנוגע לנכסים קופחו בשל שגיאות בחישובים. הוא אף העלה טענות על התנהלות חמורה מצדם של רבינוביץ ושגיב.

ב"כ של רבינוביץ ושגיב טוען כי שורקה כלל אינו ערבי. (בש"א 10465/07).