חשד: בעל רשת המסעדות אווזי, איציק לוי, ניפח הוצאות בעשרות מיליוני שקלים

אווזי בתגובה: "בחקירה לא הוצגה שום ראיה של ממש למעשים פליליים מצד מנהל אווזי, ובשל כך הסתיימה החקירה ללא שום ממצאים"

בעל מניות ברשת המסעדות אווזי, איציק לוי, חשוד בניפוח הוצאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. לוי נעצר יחד עם שני עובדים בכירים בחברה, יוסף אלקאים ואופיר דישלו.

במהלך בדיקת חברת "גולדיס", המספקת בשר לאווזי, עלה חשד כי אווזי רכשה בשרים מגולדיס בהיקף של כ-24 מיליון שקל, אך בפועל דיווחה על מחזור כולל של 14 מיליון שקל בלבד.

במסגרת החקירה, המשותפת לחקירות מס הכנסה ירושלים וחקירות מע"מ באר שבע, נערכו חיפושים במשרדי חברת אווזי, נתפסו מסמכים רבים והחשודים עוכבו לחקירה במשרדי חקירות מס הכנסה.

מבדיקת המסמכים שנתפסו, נמצא פער משמעותי בין המשקל שצוין בתעודות הווטרינריות לבין המשקל שצוין בחשבוניות של "גולדיס". החשודים לא ידעו להסביר בחקירתם את הפער, וכן לא ידעו להסביר מדוע לא רשום בתעודות הווטרינריות באיזה בשר מדובר, בעוד שבחשבוניות רשומים כל סוגי הבשרים בסכומים של מיליוני שקלים.

לטענת החוקרים, מהחקירה עולים חשדות כי אווזי והחשודים ניפחו הוצאות של רכישת בשרים בעשרות מיליוני שקלים. בית משפט השלום שחרר את לוי ושני העובדים בערבויות.

מרשת אווזי נמסר בתגובה: "לא הוצגו בפני מנהלי אווזי פערי משקל או מחיר בין תעודות ווטרינריות לבין חשבוניות. מנהלי אווזי הציגו הסברים ברורים והעולים בקנה אחד עם חוקי המס. בחקירה לא הציגו החוקרים שום ראיה של ממש למעשים פליליים מצידם של מנהל אווזי, ובשל כך הסתיימה החקירה תוך זמן קצר ללא שום ממצאים. רשת אווזי פועלת כחוק תחת ייעוץ חשבונאי ומשפטי הדוק".