תוצאות רשמיות בבחירות להסתדרות: ניצחון מוחץ לעופר עיני עם 92.5% מהקולות

מועמד הליכוד, לאון בן לולו, זכה רק ב- 7.4% מהקולות * רק 32% מבעלי זכות ההצבעה ניצלו את זכותם לבחור

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ניצח ברוב מוחץ בבחירות לראשות ההסתדרות שהתקיימו ביום שלישי, עם 92.5% מהקולות. כך עולה מתוצאות רשמיות שפרסמה הבוקר ועדת הבחירות המרכזית. מועמד הליכוד, לאון בן לולו, זכה רק ב- 7.4% מהקולות. הפער הרב בין השניים צפוי להעניק לעיני שקט מבית, לקדנציה בת 5 שנים אלא אם יחליט עיני לפרוש מוקדם יותר.

147,903 חברי הסתדרות הצביעו בבחירות, מתוך 459,918 חברים רשומים בעלי זכות הצבעה. הנתון מהווה 32% הצבעה 4% יותר מן הבחירות הקודמות לארגון, בהן ניצח עמיר פרץ.

רשימתו הבלתי מפלגתית של עיני, "עוגנים", זכתה ב- 81.3%, לעומת 11.8% עבור הליכוד. רשימת חד"ש זכתה ב- 4.6% ואילו רשימת בל"ד זכתה רב ב- 2.1%, ולכן לא עברה את אחוז החסימה (3%). בבחירות לארגון נעמ"ת, שהתקיימו במקביל, זכתה ברוב גדול היו"ר הנוכחית, עו"ד טליה לבני, שרצה ברשימתו של עיני.

עיני העדיף להימנע בכלל מן הבחירות לראשות הארגון, בטענה כי ההליך יביא לבזבוז מיותר של כסף. הוא חתם על הסכמים קואליציוניים עם סיעת העבודה, ש"ס, מר"צ, עוז והגמלאים בהסתדרות, ואפילו הצליח למנוע מ"קדימה" להציב מועמד מטעמה, למרות האינטרס של המפלגה לבסס את עצמה.ברמת "השטח".

בן לולו האשים במהלך מערכת הבחירות את מנגנון ההסתדרות, שאפשר בבחירות אלה לראשונה הצבעה במקומות העבודה, בנוסף לקלפיות המוצבות במועצות הפועלים. לדבריו, השיטה גרמה לבחירות נוסח "סלאח שבתי".

בן לולו ניסה במהלך הקמפיין שלו להדגיש את חברותו הבעייתית של יו"ר ההסתדרות עם נציג המעסיקים במשק, אולם לא הצליח לחלחל את המסר לציבור העובדים. גם זיקתו של בן לולו לליכוד ולתמיכה שקיבל ממנהיג התנועה ושר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, לא עזרה לו בלשון המעטה. נתניהו זכור בקרב חברי ההסתדרות כ"אויב העבודה המאורגנת", שאף ביקש לחוקק חוק שימנע מן ההסתדרות את הזכות להשבית את המשק.

עיני הצהיר לאחרונה כי המאבק הבא שלו יהיה למען עובדי הקבלן, ואף הביע נכונות לרכוש שליטה מסוימת במספר מפעלים וחברות במשק, כדי להבטיח את זכויות העובדים. למרות זאת, הסכם הפנסיה שגובש בין ההסתדרות למעסיקים, כפי שנחשף ב"גלובס", אינו מעניקה מענה למאות אלפי עובדי קבלן.