יצרנית המחשבים דל "יורדת אל העם": תחל למכור את מחשביה בסניפי רשת וול מארט

הצעד מהווה שינוי כיוון מהותי בתפיסת השיווק של החברה שהיתה, מאז היווסדה, "מכוונת-לקוח" ונמנעה משימוש בגורמים מתווכים - אולם איבוד הבכורה בשוק ל-HP עשה את שלו

השינויים בחברת המחשבים 'דל' המורגשים מאז חזר מייסד החברה, מייקל דל, לכהן כמנכ"ל, מגיעים גם לשינוי שיטות המכירה. אתמול הודיעה החברה על תחילתו של שינוי מהותי באופי פעילות שיווקית זו כשתתחיל להיות גם בתוך סניפיה של רשת הקימעונאות מס'1 בארה"ב, וול מארט , בה תמכור 'דל' לפי שעה מחשבי שולחן.

בכל נוטשת או מעדכנת 'דל' את שיטת השיווק שלה שהיתה עד כה "מכוונת לקוח", ללא מתווכי קימעונאות נוספים (direct-to-consumer). דובר 'דל' אמר אמש כי החברה תחל למכור שני דיגמי מחשבי שולחן (desktop) בכ-3,000 מסניפי וול מארט החל ב-10 בחודש יוני הקרוב. בנוסף ציין הדובר כי הצעד משקף צעד ראשון לקראת כניסה לעולם הקימעונאות הגלובאלי.

זאת ועוד, דובר 'דל' ניסה בהודעתו להציג את היתרונות ואת ההתלהבות של החברה לקראת מהלך השיווק החדש, אולם יש לציין כי הצעד מהווה שינוי כיוון מהותי לברה שמאז שהוקמה ב-1980 נקטה בשיטה אחרת לגמרי, אישית ומכוונת לקוח, שגם סייעה לה לחסוך בעליות המכירה.

השיטה הביאה לה בשני העשורים הראשונים להיווסדה עליונות בשוק. אולם בשנים האחרונות נשחק מעמדה של 'דל' והיא איבדה את המקום הראשון בענף ל-HP .

עבור וול מארט הצעד הינו חלק ממאמץ להרחיב את היצע המוצרים והסחורות הנמכרות בסניפים במטרה להגדיל עד כמה שניתן את הפידיון. בחודשים האחרונים השקיעה וול מארט משאבים רבים לפיתוח אזורי המכירה של מוצרי אלקטרוניקה והחלה למכור מוצרים רבים בתחום כגון צגי מחשב, טלוויזיות ומחשבים של חברות נוספות, בהם תאלץ 'דל' להילחם גם שם.

צעד נוסף עליו הודיעה השבוע 'דל' שלא קשור לאפיקי השיווק הוא הוצאה לשוק של מחשב הפועל על מערכת הפעלה לינוקס (Linux) המבוססת על קוד פתוח ואינה מוגנת בזכויות יוצרים כגון מערכות ההפעלה של מיקרוסופט ואפל ושתתחרה בהן.