חיפה רוצה להיות עיר תיירות: מעוניינת להקים שדה-תעופה בינלאומי בעיר

העירייה הזמינה דו"ח מארנסט אנד יאנג ובו המלצות להקים שדה-תעופה בעיר וכן לפתח מרינה שתשמש כאזור בילוי מרכזי

בחיפה כבר לא רוצים ללכת לישון מוקדם: היום (ג') קיבלה העירייה דו"ח שהזמינה מחברת הייעוץ הבינלאומית ארנסט אנד יאנג ובו המלצות כיצד ניתן להפוך את חיפה לעיר תיירות. בין המסקנות העיקריות בדו"ח ממליצה החברה להקים שדה תעופה בינלאומי בעיר ולפתח מרינה שתשמש כאזור בילוי מרכזי.

הדו"ח ממליץ על הרחבת שדה התעופה בעיר לשדה תעופה בינלאומי כדי לשפר את הנגישות לחיפה באמצעות טיסות סדירות וטיסות צ'רטר. יצוין כי משרד התחבורה מתנגד להמלצה זו בטענה כי לא ניתן להרחיב את שדה התעופה הקיים בעיר בשל סיבות בטיחותיות.

ההמלצה לפיתוח מרינה ליד הנמל נועדה גם היא להגביר את זרם התיירים לעיר וליצור מרחב תיירותי שיכלול גם את המושבה הגרמנית, הגנים הבהאיים ורכס הכרמל.

עוד ממליץ הדו"ח להפוך את חיפה לעיר נמל קוסמופוליטית תוססת ולהדגיש את מיקומה האסטרטגי כשער לצפון כולו. כדי לעשות כן ממליץ הדו"ח לנקוט בצעדים על מנת לחזק את חיפה כיעד במסלולי הפלגות נופש בינלאומיות ואף ליצור חבילות מיוחדות למגזר העסקי במטרה לשמור ולמקסם את פלח שוק זה. על פי הדו"ח, רוב התיירים הפוקדים את העיר הם אנשי עסקים הבאים לבקר בפארק התעשייה מת"מ.

פלח שוק משמעותי נוסף בין מבקרי העיר הם עולי הרגל הבהאים, שכ-6,000 מהם פוקדים את הגנים הבהאים בעיר מדי שנה כחלק ממצוות העלייה לרגל. הבעיה היא שהמבקרים הבהאים שוהים אמנם בעיר בממוצע בין שלושה ימים לשבוע, אך אינם עורכים קניות ואינם פוקדים את אזורי הבילוי בעיר.

בנוסף לאלה, ישנם תיירים מקומיים המגיעים לבלות בעיר אך אינם נוהגים לישון בבתי המלון שלה. לגבי תיירות מחו"ל, זו אינה מגיעה כמעט לעיר ואינה רואה בה יעד מעניין.

המלצות נוספות המופיעות בדו"ח מתייחסות לכמות בתי המלון בעיר. הדו"ח ממליץ לבנות מלונות נוספים וכן להכפיל את מספר חדרי המלון הקיימים. כמו כן, הומלץ לפתח קו מעבורת על ציר עכו, חיפה וקיסריה וכן לפתח אתר מדיטציה בעיר שימשוך תיירות נופש רוחנית.

לדברי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הוא מתכוון לפעול ליישום הדו"ח ללא דיחוי. לשם כך הקים צוות מיוחד בו חברים מנכ"ל העירייה, הנהלת העמותה לתיירות חיפה, מהנדס העיר וגורמים נוספים. לדבריו, הוא החל לקיים מגעים עם משקיעים באשר לבניית בתי מלון נוספים בעיר. עוד אומר יהב כי חיפה רואה את עצמה כמרכזו וליבו של מרחב תיירותי גדול ומגוון בצפון הארץ.