נוחי דנקנר ויצחק תשובה ישתפו פעולה בפרויקט "פלאזה" המורחב בלאס וגאס: אי.די.בי. תיקח חלק שווה בפרויקט הנדל"ן עם אלעד נכסים

זהו שיתוף הפעולה הראשון בין השניים מאז עקף דנקנר את תשובה ברכישת כור * עלות הפרויקט צפוייה לנוע בטווח שבין 6-8 מיליארד דולר והוא יחולק באופן שווה בין שתי החברות * התשלום הראשון במיזם בו יצטרכו החברות לשאת יהיה רכישת הקרקע תמורת 1.2 מיליארד דולר

שני אנשי העסקים מהמובילים במשק הישראלי, יצחק תשובה ונוחי דנקנר, חוברים לביצוע פרויקט נדל"ן גדול ממדים מעבר לים. חברת האחזקות של נוחי דנקנר, אי.די.בי . דיווחה הבוקר כי התקשרה דרך שתי חברות בנות שבבעלולתה, IDBG ונכסים ובניין , במסמך עקרונות עם חברת אלעד נכסים, חברה פרטית בבעלות תשובה לביצוע עסקה משותפת בהקמת פרויקט נדל"ן בלאס וגאס, בהשקעה כוללת שתנוע טווח שבין 6-8 מיליארד דולר.

על פרויקט פלאזה של תשובה דווח בעבר, כעת מוכנס לפרויקט שותף שישא בחלק שווה במימונו. יצויין כי זהו שיתוף הפעולה הראשון בין דנקנר לתשובה לאחר שבשנה שעברה התחרו השניים על רכישת כור - מירוץ שסופו זכה דנקנר בחברה.

אי.די.בי דיווחה הבוקר כי ב-7 החודש נחתם המסמך לביצוע עסקה בחלקים שווים במסגרתה ישלימו הצדדים רכישת זכויות במקרקעין הממוקמים על הרחוב הראשי (הסטריפ) של לאס-וגאס להקמת פרויקט ששמו יהיה "The Plaza".

הפרויקט המשותף יוקם בעיר לאס וגאס במדינת נבדה בארצות הברית, במסגרתו יוקם בית מלון יוקרתי עם כ-3,500 חדרים, שיכללו מן הסתם קזינו ומרכז מסחרי מודרני.

בנוסף יכלול השיתוף בין אלעד נכסים לשלוחה האמריקנית של IDB פרוייקט מגורים אקסקלוסיבי שייבנה בשלבים ששטחו הכולל יהיה כ-500 אלף מ"ר.

עלות המקרקעין הכרוכה במיזם עומדת על כ-1.2 מיליארד דולר, והשלמת הפרויקט צפויה לעלות בעוד כ-5-7 מיליארד דולר, לשלבי הפרויקט השונים. השלמת רכישת המקרקעין צפויה לפי הדיווח היום תוך כ-60 יום.

עבור יצחק תשובה מהווה העסקה הרחבה של היקף הפרוייקט עליו דווח בעבר. את תשובה ייצג עורך הדין פנחס רובין ממשרד גורניצקי.

עבור דנקנר מהווה העסקה המשך להרחבת הפעילות הבין לאומית. נזכיר כי רק לאחרונה דיווחה זרוע הפיננסים של הקבוצה, כלל פיננסים , על השקעה של 61 מיליון דולר ברכישת השליטה בחברת טיטניום האמריקאית.

בנוסף פעילה חברת האם של כלל פיננסים, כלל ביטוח בפעילות בחו"ל באמצעות חברת גארד (Guard). נציין גם כי החברה פעילה בחו"ל על ידי שליטתה במכשתים אגן, וגם על ידי פעילות נדל"ן שרוכזה בעיקר בהודו ובאירופה. לאי.די.בי ישנה גם פעילות קודמת בלאס וגאס, אולם בהיקפים קטנים באופן משמעותי מהפרוייקט הנוכחי.