דן אבידור עוזב את אס.די.אס שמונה חודשים בלבד לאחר שמונה למנכ"ל

בעל השליטה, מוטי סולומון: "הוא הגיע אלינו מוקדם מדי. אם המינוי היה נעשה בעוד שנתיים זה היה מתאים הרבה יותר"

שמונה חודשים בלבד מאז מונה למנכ"ל, עוזב האל"מ במיל' דן אבידור את חברת אס.די.אס (לשעבר מגם השקעות). אבידור נפגש עם בעל השליטה בחברה מוטי סולומון ועם האלוף במיל' גיורא איילנד המשמש כיו"ר אס.די.אס , והשלושה החליטו על סיום תפקידו כמנכ"ל.

הפרידה נבעה מפערים בגישה לגבי הדרך לפיה החברה צריכה ללכת. אבידור רצה להנחיל אסטרטגיה אגרסיבית על-מנת להפוך את אס.די.אס, מקבוצת סטאר נייט , לגורם רלבנטי יותר מאשר היום. סולומון ואיילנד מצידם שמו את הדגש על הפעילות היומיומית של החברה, וככל הנראה חשבו שהצעדים שמנסה אבידור להוביל הם דרסטיים מדי. "אבידור היה מנכ"ל מצוין, אבל הוא פשוט הקדים את זמנו בחברה", אמר סולומון ל"גלובס". "הוא הגיע אלינו מוקדם מדי, ואם המינוי היה נעשה בעוד שנתיים זה היה מתאים הרבה יותר", הוסיף בעל השליטה.

לאס.די.אס - יצרנית מכשירים אלקטרו-אופטיים לראיית לילה ומוצרי בטיחות מגומי - הגיע אבידור מרפא"ל, שם שימש כראש מנהלת חטיבת הטילים. אס.די.אס הצנועה הינה חברה בסדר גודל שונה לחלוטין מרפא"ל, שנהנית מתקציבים גדולים במיוחד, כך שיכול להיות שחילוקי הדעות האסטרטגיים בין אבידור לבין סולומון נובעים גם מנקודה זו.

האחרון, שמונה לממלא מקום זמני של המנכ"ל בחברה עד למציאת מנכ"ל חדש, הוסיף כי "בעקבות ההתפתחויות אני מאמין כי סמכויותיו של איילנד יורחבו". בהחלט סביר, כי חסרונו של אבידור יצריך את איילנד להשקיע שעות רבות יותר בחברה, שכן כיום הוא מכהן כיו"ר בשליש משרה (60 שעות בחודש), תמורתה הוא משתכר 22 אלף שקל בחודש, לא כולל שווי האופציות שהוקצו לו.

עם רכישתה של אס.די.אס עברה קבוצת סטאר נייט שינוי מבני, שעיקרו העברת מגוון הפעילויות תחת אס.די.אס, כך שבפועל סטאר נייט מתפקדת היום כחברת אחזקות נטולת פעילות עצמאית. נזכיר, כי באחרונה אישרה אס.די.אס את המידע שנחשף ב"גלובס", כי החברה זכתה בחוזה של 100 מיליון שקל בהודו.