מיקרוסופט תפריש 1.05-1.15 מיליארד דולר בשל בעיות שהתגלו ב-Xbox 360

ההוצאה נובעת, בין היתר, מהחלטת החברה להאריך את משך האחריות שהיא מספקת לקונסולת המשחקים ל-3 שנים * בנוסף, אנליסטים מעריכים כי ה-PSP3 של סוני עקף במכירות את הקונסולה של מיקרוסופט

חברת מיקרוסופט הודיעה כי תאלץ להפריש סכום של 1.05-1.15 מיליארד דולר כבר בדוחות הרבעון השני (שהסתיים ב-30 ביוני) בגין בעיות שהתגלו בקונסלות המשחקים החדשה שלה, ה-Xbox 360. ההפרשה הכבדה נועדה לכסות את הוצאות החברה המוערכות בגין תיקון הבעיות והארכת משך תקופת האחריות על המוצר.

בין הסיבות לצעד של החברה היא התחרות הקשה בתחום בו היא מתמודדת מול הקונסולה המקבילה של סוני ה-PlayStation3, שנכון לתחזית לנתוני חודש יוני, מוכרת יותר יחידות מאשר ה-Xbox של מיקרוסופט (12 מיליון יחידות ל-PSP3 מול 11.6 ל-Xbox, הערכות אנליסטים). ההובלה של סוני היא למעשה מהפך של החודש האחרון כאשר עד אז היתה ההובלה בידי הקונסולה של החברה האמריקנית.

במיקרוסופט הכחישו את העובדה כי המהפך במכירות הוא שגרם לחברה לבצע את המהלך. "זה פשוט דבר שקורה כאשר הוא קורה", אמר נשיא חטיבת הבידור של החברה.

באשר לבעיות שהתגלו, מיקרוסופט הודתה כי זיהתה 3 כשלים בחומרת הקונסולה. לטענתה לקח זמן עד שהבעיות מתעוררות ולכן רק כעת, בשנה ה-2 מאז הושקה הקונסולה, זיהתה ואיפיינה החברה את התקלות. בשל כך הסכימה החברה להאריך את משך האחריות שהיא מעניקה למוצר לתקופה של 3 שנים.

באשר למכירות, ה-Xbox 360 היה אחד ממנועי ההכנסה של החברה בסיום השנה הקודמת ובתחילת השנה הנוכחית. זאת בייחוד על רקע העיכוב המתמשך שחוותה מיקרוסופט בהשקת מערכת ההפעלה החדשה ה-Vista וערכת ה-Office2007. עם זאת החברה כבר הורידה בתחילת השנה את תחזית המכירות ל-Xbox 360 ל-13 מיליון יחידות עד סוף חודש יוני, למול תחזית קודמת למכירה של 15 מיליון יחידות - תחזית שככל הנראה גם בה לא עמדה.