שכונה ירוקה ראשונה בישראל תקום בכפר-סבא: בלי כבישים פנימיים ועמודי חשמל; עם סילוק אשפה פניאומטי, מיחזור מים ורשת מחשבים וטלקום מקומית

בשכונה, שתתבסס על אמנה סביבתית ותכלול פארק ירוק על 250 דונם, ייבנו 5,000 דירות * ובינתיים, בעולם האמיתי של גוש דן: עשירי ישראל זולגים מתל אביב לרמת גן - שילמו שיא של 9,500 דולר למ"ר במגדלים חדשים

תקדים בכפר-סבא. בעיר מוקמת שכונה שמוגדרת על-ידי משרד הפנים כ"שכונה ירוקה", ואשר הקמתה מתבססת על אמנה סביבתית. זוהי השכונה הראשונה בישראל המוגדרת רשמית כירוקה על-ידי משרד הפנים.

מסוכנות התיווך רימקס נמסר, כי בפרויקט מתוכננים להיבנות דופלקסים, מיני פנטהאוזים, דירות גן ודירות 4-7 חדרים, כשבסך-הכל תכלול השכונה שני מתחמים עם כ-5,000 יחידות דיור.

בשכונה יהיו רק רחובות ירוקים שיקשרו בין הבתים לבין הגינות הציבוריות הרבות. רחובות ירוקים משמע שלא יהיו בשכונה כבישים פנימיים, אלא רק מעברים מכביש חיצוני לשכונה, שיאפשרו להכניס מכוניות לחניות של הבתים. כן יהיו ברחובות מסלולי הליכה ומסלולי נסיעה מוצלים לאופניים.

השכונה תכלול בין השאר מערך סילוק אשפה פניאומטי, מערכות מיחזור מים, מערכות בידוד מתקדמות, הכנת רשת מחשבים וטלקום מקומית (לא יהיו עמודי חשמל וכבלי חשמל - הכל יהיה תת קרקעי) והסדרת התנועה בשולי השכונה בלבד, כלומר לא רק שכלי רכב רגילים לא ייכנסו לתחומי השכונה, אלא שגם משאיות לאיסוף זבל ומשאיות לצורכי תחזוקה שונים לא ייכנסו לתוכה.

בסמוך לשכונה נבנה הפארק העירוני הגדול בשרון, בשטח 250 דונם, וכן יוקמו קאנטרי קלאב, בתי-ספר, בניינים ציבוריים ומרכזים מסחריים בשטח של 2,000 מ"ר, ואף מערכת כבישים מיוחדת (מחלף שמינייה) שתאפשר התחברות ישירה לכביש 4.

שיווק יחידות הדיור בשכונה מתחיל בימים אלה, והצפי הוא שאכלוסן יחל בתוך שנתיים.

"אנו ממשיכים לפעול לגיבוש מדיניות סביבתית, אשר תבטיח כי העיר כפר סבא תמשיך להיות העיר הירוקה בשרון. השכונה הירוקה הראשונה בכפר סבא, תהווה מודל ואבן שואבת לכלל השכונות הנבנות באזור השרון ובארץ בכלל", אמר ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו.