תביעה: מנהל בווינגייט הטריד מינית

ק' ב', פקידה במכללת זינמן (המכללה לחינוך גופני במכון וינגייט), תובעת מהמכללה ומפרופ' מיכאל שגיב, מנהלה והעומד בראשה, פיצוי בסך 200 אלף שקל בגין הטרדה מינית מילולית בעבודה והתנכלות ובגין הפרת חוזה עבודתה. בתביעה נאמר, שנגד שגיב מתנהל הליך משמעתי בביה"ד של נציבות שירות המדינה, בגין הטרדתה של ק'.

באמצעות עוה"ד אודליה לוי-אטינגר ודנה דרור ממשרד לוי, אטינגר, בוטון ושות', טוענת ק' כי עבדה במכללה תשע שנים, בין היתר כמזכירה אקדמית. לדבריה, ההטרדה החלה במחמאות על יופייה והגיעה לשיאה כשאמר לה: "אני רוצה לשכב איתך".

ק' טוענת כי שגיב ביקש ממנה במספר הזדמנויות נוספות לקיים עימו יחסי מין. בין השאר, לטענתה, הוא לחץ עליה לצאת עימו לבית קפה בהפסקות הצהריים, והצקותיו היו כה בלתי נסבלות עד שנסעה עימו רק כדי שיניח לה לנפשה.

בעקבות מכתב אנונימי שהופץ במכללה, בו נטען ששגיב הטריד מינית שתי עובדות ובהן ק', היא זומנה לשיחה עם ד"ר יעל נץ, ראש ביה"ס לחינוך גופני. ק' סיפרה ששגיב אמר לה מספר פעמים "אני רוצה לשכב איתך" ו"אני רוצה להפשיט אותך", ונדהמה מתשובתה של נץ, לפיה מנהל קודם במכללה נהג גם הוא להתבטא בצורה דומה כלפי עובדות, ובכלל זה כלפיה, והיא אינה רואה בכך הטרדה מינית אלא מחמאה לגיטימית.

לדברי ק', מאז הפגישה היא סבלה מהכפשות והתנכלויות משגיב. לטענתה, היא אחת משתי עובדות באגף שלה שלא קיבלו תוספות שכר. המכללה נתבעת בשל "טיפולה הכושל באירועי ההטרדה". טרם הוגש כתב הגנה. (עב' 7366/07).