בבקוק אנד בראון האוסטרלית רכשה את דפי זהב ממרקסטון ב-123 מיליון ד'

אמיר קס, מנכ"ל משותף: "נודיע בקרוב על שתי עסקאות בהיקף 50 מיליון דולר כל אחת"

חברת Babcock & Brown רכשה היום (ד') את מלוא הבעלות בחברת דפי זהב מקרן מרקסטון (75%) ומכמה משקיעים מוסדיים ישראליים (25%), תמורת 123 מיליון דולר (כ-532 מיליון שקל).

זהו האקזיט המלא השני של מרקסטון, המנוהלת בידי אמיר קס, רון לובש ואליוט ברוידי, לאחר שמכרה לאחרונה את זרעים גדרה לחברת האגרוכימיה השווייצרית סינג'נטה (עסקה זו טרם הושלמה). בבקוק אנד בראון, שהחלה לפעול בישראל השנה כשמינתה את אייל גבאי לנציגה המקומי, מתכוונת להרחיב את פעילות דפי זהב כפלטפורמה לפעילות דומה בחו"ל. מבחינת החברה האוסטרלית, לא מדובר בעסקה אחרונה בישראל, והם בוחנים עסקאות נוספות ומקווים שאפשר יהיה לבצע עוד עסקה בטווח של שנה. העסקה נעשתה לפי מכפיל EBITDA של 13. מחיר העסקה משקף לדפי זהב שווי פעילות חברה כולל (Enterprise Value - החיבור בין החוב הפיננסי נטו לשווי החברה) בהיקף של כ-215 מיליון דולר; החברה האוסטרלית, שהתנתה את קיום העסקה ברכישת 100% מדפי זהב, תקבל על עצמה את החוב הקיים של דפי זהב, בהיקף של כ-122 מיליון דולר.

מרקסטון רכשה את דפי זהב באוקטובר 2004 תמורת 50 מיליון דולר (מכפיל 7 על ה-EBITDA), ובנוסף, דפי זהב נשאה בחוב שהביא את היקף הרכישה לכ-100 מיליון דולר. בשלהי 2006 הקצתה מרקסטון 25% מדפי זהב לכמה גופים מוסדיים מקומיים, לפי שווי של 100 מיליון דולר (מכפיל 10 ל-EBITDA). כך, התמורה הכוללת של מרקסטון מהעסקאות בדפי זהב מסתכמת בכ-117.3 מיליון שקל.מהודעת בבקוק אנד בראון לבורסה האוסטרלית עולה כי דפי זהב צפויה להציג השנה צמיחה של כ-30% בהכנסותיה ביחס ל-2006, לסך של כ-294 מיליון שקל.

הצוות הניהולי של דפי זהב, בראשות המנכ"ל ניר למפרט, התחייב להישאר בחברה, לתקופה שלא נמסרה. דפי זהב היתה הרכישה הראשונה של מרקסטון בשלהי 2004. קבוצת דפי זהב כוללת את חברת דפי זהב, אתר השוואות המחירים זאפ, מדריך המסעדות rest, קבוצת פרו (אתר פרופסור), ו-55% מדן אנד ברדסטריט ישראל.

אמיר קס אמר כי "דפי זהב הגיעה לנקודה שבה היה נכון למכור אותה". לדבריו, "השפעת המגמה הנוכחית בשוקי ההון אינה הגורם המרכזי בחברות בהן אנו משקיעים. הגורם המרכזי בהן הוא התוכניות האסטרטגיות המתוכננות מראש. זה לא נגזר ממצב השוק. אנו בתהליכים מתקדמים לרכישת מספר חברות", הוסיף וציין ש"בחודש חודשיים הקרובים אפשר ונודיע על שתי עסקאות בהיקפי אקוויטי של כ-50 מיליון דולר כל אחת".