סקר "גלובס": מכבי חיפה היא הקבוצה הכי אהודה בישראל

60% מהציבור בארץ לא מתעניינים בספורט. ישראלים מעדיפים לצפות בכדורגל אירופי בטלוויזיה על פני ליגת העל

כמה באמת מתעניין הציבור הישראלי בספורט תחרותי? ומבין אלו שמתעניינים - כמה אוהבים את הכדורגל הישראלי ואפילו מוכנים ללכת למגרשים? בסקר מיוחד עבור "גלובס" מטעם מכון "רפי סמית ייעוץ ומחקר בע"מ" שכלל 800 אנשים, עולה כי 60% מהציבור הישראלי כלל לא מתעניינים בספורט תחרותי. כהשוואה, בסקר דומה שנערך בגרמניה הגדירו את עצמם 17% בלבד מהציבור הגרמני ככאלו שלא מתעניינים בספורט. בארצות סקנדינביה פחות מ-30% מהאוכלוסייה נמצאה כלא מתעניינת בספורט תחרותי.

גם הכדורגל הישראלי לא נמצא בראש סדר העדיפויות של הציבור בישראל. 77% מהנשים כלל לא מתעניינות בכדורגל ישראלי, לעומת 50% מהגברים. 15% מכלל האוכלוסייה אמרו כי הם לא הולכים כלל למשחקי כדורגל בישראל. 20% מבין הנשאלים ציינו את האלימות במגרשים כסיבה העיקרית בגללה הם לא הולכים למגרשים, ו-19% ציינו את חוסר העניין בכדורגל הישראלי כגורם העיקרי שמשאיר אותם בבית.

עם זאת, הכדורגל הוא עדיין ענף הספורט הפופולרי בישראל. מהסקר עולה כי 24% מהציבור הישראלי הגדירו את עצמם כמתעניינים בכדורגל, 15% מתעניינים בכדורסל ו-3% באתלטיקה.

מכבי חיפה? כבוד למגזר

על פי הסקר, הקבוצה האהודה ביותר בישראל נכון לתחילת עונת 2007/08 היא מכבי חיפה, שזוכה לאהדה של 31% מקרב בתי האב שבהם לפחות מישהו אחד מתעניין בכדורגל. בית"ר ירושלים זוכה לאהדה של 19%, מכבי תל אביב במקום השלישי עם 12% אהדה, הפועל תל אביב עם 8%. מכבי חיפה היא גם הקבוצה שזוכה לאהדה הגבוהה ביותר בקרב הציבור הערבי - 32%, לפני הפועל תל אביב שזכתה ל-19% אהדה במגזר הערבי.

אחד הנתונים המעניינים ביותר בסקר הוא ההעדפה של הציבור הישראלי לצפייה בספורט בטלוויזיה. לשאלה: "לו היתה רק אפשרות אחת לראות כדורגל בטלוויזיה - במה היית בוחר לצפות?" התקבלו התוצאות הבאות: 36% מעדיפים לראות את ליגת העל הישראלית, לעומת 44% שבחרו כדורגל אירופי (20% בליגת האלופות, 13% ליגה אנגלית, 8% ליגה ספרדית ו-3% ליגה איטלקית).

הסקר המלא יתפרסם ביום רביעי, במוסף מיוחד לפתיחת עונת הכדורגל.