טרה רוכשת את מחלבת משק האחים צוריאל בכ-4.5 מיליון דולר

העסקה תצא לפועל בכפוף לבדיקת נאותות ובכפוף לאישור הממונה על ההגבלים * הרכישה תואמת את האסטרטגיה של טרה להתרחבות ולכניסה לקטגוריות חדשות

מחלבת טרה רוכשת את משק האחים צוריאל מידי האחים אשר וגדעון צוריאל ושותפים נוספים, בתמורת לכ-4.5 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". הרכישה מתבצעת באמצעות מחלבת גלעד הנמצאת בשליטת טרה (51%).

העסקה תצא אל הפועל בכפוף לבדיקת נאותות הנערכת בימים אלה לצוריאל ובכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

המגעים בין טרה לצוריאל נמשכים זה מספר חודשים ואף הגיעו בעבר לשלב מתקדם. המו"מ התפוצץ בשעתו כאשר טרה ביקשה להפחית את הצעת הרכישה מ-5 מיליון דולר ל-4.25 מיליון דולר, על רקע בדיקות שערכה בחברה.

משק האחים צוריאל שהוקם ב-1986, עוסק בייצור כ-100 מוצרי בריאות וגורמה מחלב עזים, חלב בקר וחלב כבשים, מוצרי סויה וייצור מעדנים ויוגורטים על בסיס חיטה.

המחלבה מייצאת מוצרי סויה לדרום אפריקה, בהיקף של 100 אלף דולר לשנה. בעקבות ירידת שער הדולר, הפסיקה המחלבה בשעתו את הייצוא לשוק היהודי הכשר בארה"ב.

רכישת משק צוריאל תואמת את האסטרטגיה של טרה להתרחבות וכניסה לקטגוריות חדשות באמצעות רכישות. כך למשל תאפשר לה הרכישה כניסה לקטגוריית הגבינות המלוחות שבה, לפי סטורנקסט, מחזיקה צוריאל בנתח כספי של 14%.

בחודש מאי האחרון רכשה טרה את השליטה במחלבת גלעד (51%) בתמורה ל-3 מיליון דולר. גלעד שהוקמה ב-2001, עוסקת בייצור מוצרי חלב בקר ומוצרי עזים ומשמשת כפלטפורמת ייצור למתן פתרונות אאוטסורסינג למחלבות. מחזור פעילותה הכספי הסתכם אשתקד ב-30 מיליון שקל כאשר 40% מהיקף פעילותה הוא בייצור מוצרי גבינות בפרייבט לייבל עבור שטראוס, מחלבות גד ואף עבור משק צוריאל.

באותה המידה ממש, ריבוי המחלבות של טרה עתיד להציב בפניה בעיה קשה שתבוא לידי ביטוי בעלייה בהוצאות התפעוליות. נציין שמחלבת צוריאל נמצאת באזור התעשייה כדורי שבגליל העליון. עוד ראוי לציין כי תנובה, המובילה את שוק מוצרי החלב, צמצמה את מספר המחלבות, בין היתר, על-מנת להקטין את הוצאותיה התפעוליות.

מחלבת טרה נמצאת בבעלות החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קבוצת קוקה-קולה ישראל).