מתגלגלים לארץ: מותג נעלי הספורט האמריקני HEELYS ישווק בישראל

חברת דיפרנט מיינד, שקיבלה את הזיכיון לשיווק המותג בארץ, מצפה למכירות של 40-50 מיליון שקל בתוך שנתיים

האם מותג נעלי הספורט האמריקני היליס (Heelys) ישחזר בישראל את אותה הצלחה לה הוא זוכה ברחבי העולם? בחברת דיפרנט מיינד (different mind) מקווים שכן. החברה שקיבלה את הזיכיון לשיווק המותג בארץ, תחל בימים הקרובים לשווקו לחנויות. בחברה מצפים כי כלל מכירות המותג, הכוללות את הנעלים והמוצרים הנלווים, יעמדו בתוך שנתיים על 40-50 מיליון שקל.

מאז הומצאו נעלי היליס 2000 על-ידי חברת היליס HSL, נמכרו בעולם למעלה מ-10 מיליון זוגות נעלים. הייחודיות והסמל המסחרי של נעלי היליס הם הגלגלים המאפשרים להולך מעבר חלק בין הליכה לגלישה על גלגלים.

בסוף 2006 הונפקה חברת היליס בבורסה האמריקנית לפי שווי של 570 מיליון דולר. הכנסותיה בשנת 2006 הסתכמו ב-188 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי ב-29 מיליון דולר. מקור 95% מפעילות החברה הוא במכירת נעליים.

לדברי מנהל הפיתוח העסקי בדיפרנט מיינד ומבעלי החברה, אמיר יעקובי, המכירה בארץ לא התאפשרה עד כה בשל חוסר יכולת החברה-האם לעמוד בביקושים. "לפני ההנפקה היו לחברה בעיות בהיקף הייצור, היא לא עמדה בביקושים ולכן היא נתנה עדיפות לשוק האמריקני והאירופאי ונקטה באסטרטגיה לפיה היא נמנעה משיווק נעליים במדינות שבהן האוכלוסייה הייתה נמוכה מ-20 מיליון איש. מאז החברה הכפילה את מספר המפעלים משלושה לשישה וכעת היא מתחילה לשווק נעלים גם למדינות אלה".

לדברי יעקובי החברה מנהלת בימים אלה מו"מ לשיווק הנעליים ברשתות מגה ספורט, ג'יימס ריצ'רדסון וסקאל.

החברה מעריכה כי קטגוריית נעלי הגלישה מהווה 10%-15% ממכירות נעלי הספורט בארץ באמצעות מותגים מתחרים כמו Vans. ואולם לדברי יעקובי, הקטגוריה צומחת ככל שרשתות מותגי הגלישה כמו בלו בירד מתפתחות, וההערכה היא כי תוך זמן קצר יחסית תהווה הקטגוריה 30% משוק נעלי הספורט.

דיפרנט מיינד נמצאת בבעלות אמיר יעקובי, אביגיל טננבאום, אלי יהודה ועמנואל בדוסה.