מרצה שפוטר מאוניברסיטת חיפה תובע: "פיטרה אותי לאחר שהתעללה והתעמרה בי"

לדבריו, האוניברסיטה התנתה מתן קביעות במעבר בני משפחתו לאזור חיפה - בניגוד לתקנון

ד"ר יוסי גולדשטיין, שעבד כ-15 שנה כמרצה בכיר בחוג לתולדות עם ישראל באוניברסיטת חיפה, תובע בבית הדין האזורי לעבודה בעיר 3.4 מיליון שקל מהאוניברסיטה, בגין פיטורים בחוסר תום-לב והפסדי שכר. כן הוא מבקש להצהיר שפיטוריו נעשו שלא כדין וכי מעמדו האקדמי הוא פרופ' חבר.

באמצעות עוה"ד עדי בן-כוכב ורונאל פישר טוען גולדשטיין (60), כי האוניברסיטה התנתה את מתן הקביעות בכך שיעבור לגור באזור חיפה. ואולם, בצעד חריג המנוגד לתקנון היא דרשה שגם בני משפחתו יעברו עימו לאזור. לדבריו, היא נתלתה בכך כדי לעכב את קידומו לפרופ' חבר, למרות המלצת ועדת המינויים.

גולדשטיין טוען שהתעקשות האוניברסיטה (המנוגדת לתקנון) על מעבר בני משפחתו לצפון, למרות שבעיות בריאותיות מנעו מהם לעשות כן, העמידה אותו ואת משפחתו בדילמה בלתי אפשרית בין בריאות המשפחה לבין הקריירה האקדמית שלו.

לדבריו, לחץ זה גרם לו להיכנס לשותפות עם חבר שעסק בתחום הנדל"ן, ולבנות יחד איתו בית בקיסריה. אולם בשל השפל בשוק הנדל"ן ב-96' הוא נקלע לקשיים כלכליים, שהביאו את האוניברסיטה להחליט לפטרו בשל אי-קיום תנאי המגורים באזור חיפה. זאת, לדבריו למרות שבידיו הוכחות כי התגורר בחיפה.

"אין מדובר בסכסוך שיגרתי וגם לא במאבקי כוח המתרחשים לא פעם במוסדות אקדמיים", הוא טוען. "מדובר במאבק חסר תום-לב מצידה של האוניברסיטה, גדוש ברשעות ובזדון, שניהלה ומנהלת נגדו בניסיון להביאו עד תהום". גולדשטיין מדבר על "התעמרות" ו"מסכת התעללות נוראית" שעבר.

לדבריו, בהמשך שידלה אותו האוניברסיטה לחתום על הסדר פשרה שבו הוא מוותר על זכויות קוגנטיות, כדי למחוק תביעה קודמת שהגיש. בנוסף, "האוניברסיטה הפכה לפלסתר את הסדר הפשרה, התנערה מלקיים את התחייבויותיה כלפיו והודתה כי הסדר הפשרה הינו בטל ומבוטל".

גולדשטיין טוען כי "מקור פרנסתו אבד לו, הוא איבד את כל רכושו, משפחתו מחוסרת כל ביטחון סוציאלי וחיה בחוסר ביטחון כלכלי מתמיד". לדבריו, "נוצר פער בלתי נסבל בין יכולתו האקדמית יוצאת הדופן", לבין מצבו כיום, בו הוא אינו משתייך לאף מוסד אקדמי. טרם הוגש כתב הגנה. (עב' 3179/07).

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "אוניברסיטת חיפה טרם קיבלה לידה את כתב התביעה, ולכן לא תוכל להתייחס לטענות הספציפיות. יש לציין כי כבר לפני כמספר שנים הגיעה האוניברסיטה להסדר עם ד"ר גולדשטיין בבית הדין לעבודה לגבי סיום עבודתו, הסדר שקיבל תוקף של פסק דין, כך שלא ממש ברור מדוע החליט ד"ר גולדשטיין לפתוח בהליך חדש. בכל מקרה, את התשובות לטענות הספציפיות תשמיע האוניברסיטה בפני בית הדין".