קרייזלר והונדה מחזירות למפעלים כלי רכב לתיקון תקלות במערכת הבלמים ובגלגלים

קרייזלר הודיעה שלשום (ו') כי תחזיר למפעלים כ-300 אלף רכבי כביש-שטח כדי לטפל בבעיות אפשריות שעלולות לצוץ במערכת הבלמים בנסיעה בעלייה. במקביל הודיעה חברת הונדה על איסוף של יותר מ-180 אלף מכוניות מדגם סיוויק שיוצרו בשנים 2006-2007, כדי לתקן אטם במערכת מיסבי הגלגלים. דליפה אפשרית של לחות ומלח דרך האטם עלולה לגרום לנפילת גלגל מהמכונית.

קרייזלר תאסוף חזרה יותר מ-156 אלף מכוניות ג'יפ גרנד צ'ירוקי וקומנדר משנות הייצור 2006-2007, וכן יותר מ-90 אלף כלי רכב במותג ג'יפ רנגלר, וכ-50 אלף כלי רכב במותג דודג' ניטרו.

דובר קרייזלר אמר שהחברה קיבלה כעשרים תלונות על עיכובים בבלימת כלי הרכב לאחר נסיעה בעלייה. כדי לתקן את הבעיה יש לתכנת מחדש את המחשב שמחובר למערכת שמונעת את נעילת הגלגלים בעת בלימה. מקרה אחד של התנגשות נקשר לבעיה, אבל לא היו נפגעים, אמר הדובר

ב-30 באוגוסט שלחה הונדה מכתב למינהלה הארצית לבטיחות התעבורה בכבישים בארה"ב, וציינה שהחיישן שמחובר למיסב הגלגל האחורי במערכת מניעת נעילת הגלגלים בעת בלימה עלול לאפשר דליפת לחות ומלח לתוך המיסב ולגרום לקורוזיה. במקרה כזה עלול גלגל ליפול מהמכונית, אמרה הונדה. החברה קיבלה שתי תלונות באשר לבעיה, ובאחד המקרים נפל אחד מגלגלי המכונית בעת גרירתה, מסר דובר החברה. לא דווח על נפגעים.

קרייזלר הודיעה בנפרד שהיא אוספת 72,333 מכוניות משפחתיות במותג דודג' אוונג'ר ומכוניות בעלות גג נפתח במותג קרייזלר סברינג משנת הייצור 2008, כדי לטפל בבעיות במנעולי הדלת הקדמית. גייטס אמר שמערכת הבקרה הפנימית של החברה חשפה בעיות בפתיחת דלתות הרכב. לא דווח על תאונות או פגיעות בגלל הבעיה, ובחודש הבא צפויים בעלי הרכב לקבל הודעה על האיסוף.