קשר השתיקה נשבר: פליטת-פה של ביבי נתניהו מאשרת כי ישראל ביצעה את הפעולה בסוריה

(עדכון) - מקורבים לראש הממשלה אמרו לעיתון "ידיעות אחרונות": "הוא שותף הסוד הראשון ששבר את קוד השתיקה; ביבי חסר אחריות - האדם פשוט חולה"

מדינת ישראל וממשלת אולמרט העומדת בראשה שומרים אומנם באופן רשמי על שתיקה ועמימות בכל הנוגע לפעילות בסוריה, שם, לפי דיווחים זרים, הפציצו מטוסי חיל האוויר הישראלי מתקן גרעיני; אולם פליטת פה בלתי מכוונת של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אתמול בערב בתכנית "מבט" בערוץ 1, מאשרת כי הפעולה אכן בוצעה על ידי ישראל.

במהלך התכנית שאל מגיש החדשות חיים יבין את נתניהו אם הוא בירך את ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על הפעולה. נתניהו, שככל הנראה שכח את השתיקה בסוגיה, השיב: "באופן אישי? כן". נתניהו אף אמר כי הוא היה "שותף לעניין", אף סירב לפרט מה עלה בפגישת העדכון בינו לבין אולמרט.

העיתונים המובילים, "מעריב" ו"ידיעות אחרונות" מביאים הבוקר תגובות מלשכות נתניהו ואולמרט. מלשכת נתניהו נמסר בתגובה כי "בדבריו לא התייחס נתניהו לכל פעולה ספציפית וכפי שאמר בראיון, הוא לא מוכן לחשוף פרטים".

עם זאת, בכיר במפלגת העבודה אמר לעיתון "מעריב" כי "כל תגובה מיותרת, נתניהו ירה לעצמו ברגל".

מקורבים לראש הממשלה אמרו לעיתון "ידיעות אחרונות" כי "אנחנו בהלם מוחלט מהאיש הזה. הוא אדם חסר אחריות, חסר שיקול דעת. הוא אדם מסוכן. האיש פשוט חולה - זה ביבי האמיתי. הוא שותף הסוד הראשון ששבר את קוד השתיקה".