עמק הסליקון של הדרום

הפארק משתרע על 1,000 דונם, עליהם שטח בנוי של 65 אלף מ"ר

פארק התעשיות בעומר הוקם בשנת 1995 ביוזמתו של ראש המועצה הותיק, פיני בדש. בין היזמים הראשונים להצטרף נמנה סטף ורטהיימר, שראה בכך הגשמת חזונו שבתפן. הפארק הדרומי, המרוחק מאזור הבערה העסקית, לא נשאר מקופח. את מפתנו פקדו רק באחרונה שרשרת דיירים מכובדת: חברת אלווריון, פירמת רו"ח קסלמן את קסלמן, מדק סקרין (פיתוח מכשור רפואי), נגב תעשיות תוכנה, אפיק הנדסה וחממת מעיין (חממות טכנולוגיות).

מנגד התרחבו החברות היושבות במקום: ברן הנדסה שישבה על שטח של 700 מ"ר, יושבת כיום על שטח של 5,000 מ"ר. לוצאטו את לוצאטו גדלה מ-500 מ"ר ל-1,600 מ"ר, ראש טוב מ-400 מ"ר ל-3,000 מ"ר. מוטורלה סמי קונדקטור 3,000 מ"ר ועוד.

הפארק משתרע על 1,000 דונם, עליהם שטח בנוי של 65 אלף מ"ר. הפארק נמצא כיום בתפוסה קרוב למלאה (95%), ועתיד להתרחב לאחר שיפותח בו שטח של 1,000 דונם נוספים לנדל"ן מניב ו-3,000 דונם נוספים אשר יוקצו לפיתוח סביבתי, כגון ייעור, אגם מלאכותי, אזור תיירות נופש, מלון חד קומתי, מסעדות (החסרות במקום) ומגרש גולף אולימפי. אל מנחת המסוקים הקיים בפארק עתיד להצטרף מנחת מטוסים קלים. אלה יצטרפו למרחבים ירוקים, פיסול, מוזיאון אומנים, ומוזיאון רכביו של ורטהיימר.

תוכניות ההתרחבות בפארק מונעות במידה רבה מההתפתחות האזורית. לאזור יגיעו יחידות המודיעין (מחשוב) של צה"ל. שדה התעופה בח"א 27 עובר לנבטים, ומשם יפעלו טייסות התובלה של צה"ל, מהלך הצפוי להזרים לאזור מאות אנשי קשר שכבר החלו לרכוש דירות. ומעל לכל, עיר הבה"דים עתידה להצטרף לאזור.

שכר הדירה למשרדים נע בין 10 ל-17 דולר למ"ר. במשרדים במצב מעטפת המחיר יורד ל-6-7 דולר למ"ר. סטנדרט בנייני המשרדים גבוה, בדומה לבניינים היוקרתיים שבת"א. המפעלים גם עוברים "ועדת מיון מפעלים", המורכבת מתושבי עומר.

ולאנקדוטה שבועית: אלי אופר, המדען הראשי של התמ"ת, ישב לאכול צהריים בפארק עם בדש וורטהיימר. ורטהיימר ציין, כי בזכות אופר הוא נהיה מיליארדר, כיוון שהאחרון סירב לקבלו לעבודה בחברה בה כיהן כמנכ"ל, בגלל שהיה נטול השכלה. סטף פתח מסגריה קטנה בנהריה בשם ישקר, שנמכרה לפני כשנתיים ב-4 מיליארד דולר והשאר כבר היסטוריה.