קרן מרקסטון מרחיבה את פעילותה הקמעונאית: רכשה את רשת התכשיטים מגנוליה ב-30 מיליון דולר

מתכננת לפתוח רשת במערב אירופה ולהרחיב הפעילות הנקודתית בחו"ל בעזרת משקיע אסטרטגי * אודי כהן ימשיך בשלב זה לשמש כמנכ"ל הרשת * מחזור המכירות הסתכם אשתקד בכ-100 מיליון שקל והיא צופה לרשום השנה גידול של 12%-15% במכירותיה

קרן מרקסטון מרחיבה את פעילותה בתחום הקמעונאות: הקרן רכשה את רשת התכשיטים מגנוליה תמורת 30 מיליון דולר. בכוונתה של קרן מרקסטון להפוך את הרשת לחברה רב-לאומית ולפתוח באופן מואץ רשתות במערב אירופה, ארה"ב ומזרח אירופה. לפי הערכות, הרשת תיכנס בקרוב לחיפוש אחר משקיע אסטרטגי בינלאומי שייכנס כשותף לרשת. לאחר הפיתוח והענקת ערך לרשת, תבחן הקרן אפשרות להעבירה ידיים או להנפיקה בבורסה.

רשת מגנוליה היא רשת תכשיטי כסף, שהוקמה ב-1996 על-ידי אודי כהן, המשמש כמנהלה. לרשת 51 דוכני מכירות תכשיטים הפועלים בקניונים בארץ ו-11 דוכני תכשיטים הפועלים בקניונים בחו"ל. מגנוליה מעסיקה 350 עובדים ונחשבת לרשת הגדולה בישראל בתחום תכשיטי הכסף.

מחזור מכירות הרשת הסתכם אשתקד בכ-100 מיליון שקל והיא צופה לרשום השנה גידול של 12%-15% במכירותיה. לפי ההסכם, כהן ימשיך בשלב זה לשמש כמנכ"ל הרשת.

הרשת החלה להפעיל דוכנים בחו"ל לפני כארבע שנים, במעין פיילוט לקראת הרחבה. לרשת שלושה דוכנים בקנדה, שניים בצ'כיה, שניים בסלובקיה, שניים בהונגריה, דוכן באוסטרליה ודוכן בארה"ב. להוציא את הפעילות בהונגריה הנעשית באמצעות חברה בת, כל יתר הדוכנים בחו"ל מופעלים באמצעות זכיינים.

המחזור הכספי של פעילות החברה בחו"ל נאמד בכ-3 מיליון דולר בשנה, והמחזור של כל חנות בחו"ל נאמד בכ-300 אלף דולר. הסניפים בחו"ל, כמו בארץ, ממוקמים רק בקניונים ופועלים בקונספט של "חנות במרחב פתוח", דהיינו מכירה על בסיס דלפק וארונות תצוגה, המאפשרת זמינות ונגישות גבוהה לקהל המבקרים בקניון. תמהיל המוצרים הנמכר בחו"ל תואם את זה המשווק בארץ.

כאמור, בכוונתה של קרן מרקסטון למנף כעת באופן מואץ את פעילות הרשת בחו"ל. הקרן מתכוונת לפתוח רשת דוכנים חדשה במערב אירופה ולפתוח רשתות דומות גם ברחבי ארה"ב ומזרח אירופה. ההערכה היא כי בתוך שנה תפתח הרשת כמה עשרות נקודות מכירה, ואילו בתוך כמה שנים יגיע מספרם לכמה מאות.

רשת מגנוליה משווקת תכשיטי כסף בלבד, שייחודם בכך שהם אופנתיים.

ברשת סבורים שכיוון שתכשיטי הכסף הנמכרים לרוב בחו"ל הם חיקוי של תכשיטי זהב ואינם מציעים חדשנות ואופנתיות, יש לרשת פוטנציאל ענק בחו"ל.

בכל עמדת מכירה מוכרת מגנוליה כ-3,000 דגמים, ובכל חודש מושקים כ-300 דגמים חדשים, אשר מחליפים דגמים אחרים ממלאי החנות. טווח המחירים של תכשיטי החברה בארץ נע מ-50 שקל ועד ל-1,000 שקל. החברה מייצרת את רוב תכשיטיה בארץ, וכרבע מהמוצרים מיוצרים באיטליה, בהודו ובתאילנד על בסיס הסכמי ייצור בלעדיים. למרות הייחודיות, עיצוב התכשיטים אינו של הרשת בלבד; פעמים רבות הוא פרי עיצובם של המפעלים המייצרים עבורה.

לפני כשנה בחן כהן אפשרות להנפיק את הרשת בבורסת ה-AIM בלונדון, אולם חזר בו מכוונתו.