ארגון המורים העל-יסודיים תובע פיצוי של מיליון שקל מחדשות ערוץ 10

תובע גם את התנצלות החברה בגין לשון הרע, בטענה כי שידרה כתבה שקרית על קונספירציה נגד שרת החינוך

ארגון המורים תובע את חברת החדשות של ערוץ 10 על לשון הרע. היום (ב') הגיש ארגון המורים העל-יסודיים תביעת לשון הרע נגד ערוץ 10, חברת החדשות שלו, מנכ"ל ועורך החדשות, מגיש החדשות יעקב איילון והכתב רביב דרוקר. הארגון דורש מחברת החדשות של ערוץ 10 התנצלות ופיצוי כספי בסך מיליון שקל.

ביום חמישי שודרה במהדורת החדשות של ערוץ 10 כתבה שבה נטען לקונספירציה כביכול נגד שרת החינוך. לטענת עו"ד סיגל פעיל ממשרד אריאל שמר ושות', באמצעותה הוגשה התביעה, מדובר בכתבה שקרית שנועדה אך ורק לפגוע בארגון ובמאבקו לשיפור זכויות המורים ומערכת החינוך בישראל.

במהדורת החדשות נטען, שרן ארז, יו"ר הנהלת ארגון המורים, "יודע לומר בשיחה בארבע עיניים עם סמנכ"ל משרד החינוך, שהשביתה היא חלק מתוכנית להחליף את שרת החינוך יולי תמיר בעמי איילון".

לטענת ארגון המורים העל-יסודיים, "הדברים הנ"ל, אשר נטענו והוצגו כאילו לכאורה נאמרו על ידי רן ארז, אינם נכונים, שקריים, פורסמו מבלי שהנתבעים בדקו את אמיתותם והם נאמרו בכוונה לפגוע במעמדם ובשמו הטוב של הארגון ושל העומד בראשו, להשמיצם ולהשניאם על ידי ציבור ההורים והתלמידים, כל זאת בניסיון לפגוע במשא ומתן אשר הם (התובעים) מנהלים עם משרד החינוך ומשרד האוצר בקשר להעלאת שכרם ולהכרה בחשיבותם ובמעמדם".

הכתבה בערוץ 10 פורסמה בעקבות שביתת המורים העל-יסודיים שהחלה בשבוע שעבר כחלק ממאבק אותו מנהל הארגון מול משרד החינוך ומשרד האוצר ומטרתו שיפור שכרם ומעמדם של המורים החברים בארגון המורים.

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי כל מילה שנאמרה. לפני הפרסום נעשו כל הבדיקות לאימות המידע. דבריו של רן ארז תועדו במלואם, ועל כן אין לתביעה כל בסיס".