גלובל נטוורקס רכשה 70% מקבוצת אתרי "חבר'ה" תמורת כ-15 מיליון שקל

גיא כהן, מנכ"ל גלובל נטוורקס: "המהלכים שאנו מתכננים להוביל בשנה הקרובה יהפכו את חבר'ה לאחד מ-5 האתרים הגדולים בישראל, ואת גלובל נטוורקס לחברת האינטרנט השנייה בגודלה בארץ אחרי וואלה"

גלובל נטוורקס, חברה אנונימית למדי, רכשה 70% מקבוצת אתרי "חבר'ה" והיא בעלת אופציה לרכוש את יתרת המניות. הערכות בשוק הן כי היקף העסקה הוא כ-15 מיליון שקל.

קבוצת גלובל נטוורקס היא בבעלות גיא כהן, חברת סייבל השקעות ומשקיעים פרטיים נוספים. הקבוצה הוקמה בשנת 2003 ומתמחה בהקמה וניהול אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות עבור הקהל הרחב המותאמים לקהילות ואוכלוסיות שונות. בין היתר, הקבוצה מחזיקה בבעלות על שני אתרי היכרויות - בליינדייט ו-Xlove.

גיא כהן, המנכ"ל והבעלים של גלובל נטוורקס צבר את ניסיונו בבית ההשקעות מריל לינץ' בתור מנהל מערכות מידע פיננסי.

לגבי גלובל נטוורקס אמר כהן ל"גלובס" כי "בתחום ההיכרויות אנחנו האתרים הכי רווחיים בארץ כיום". לדבריו, לחברה הון עצמי ממשקיעים פרטיים ומהכנסות שוטפות. בין המשקיעים בחברה שלמה עזוז, בכיר לשעבר בבנק דיסקונט ומשקיע נוסף שכהן מסרב לחשוף את זהותו, שמגיע מאחד מבתי ההשקעות.

סייבל השקעות היא חברה שהוקמה ב-2001 ע"י שחר סיידון. סייבל מחזיקה בגלובל נטוורקס באמצעות הקרן שבבעלותה, אינספיריישן אינווסטמנטס שמשקיעה בחברות היי-טק וחברות מהתעשייה המסורתית. על פי דיווחיה, עד כה ביצעה הקרן השקעות שנעמדות על כ-25 מיליון דולר.

אתר חבר'ה הוקם בשנת 2002 והוא מהרשתות החברתיות הראשונות בישראל. בשנים האחרונות צבר למעלה ממיליון וחצי משתמשים רשומים.

האתר מאפשר למשתמשיו לאתר ולתקשר עם חברים מכל שלבי חייהם - דרך ביה"ס היסודי, חטיבת הביניים, תיכון, תנועות נוער, צבא, אוניברסיטאות, עבודות קודמות, וכן קשרים טרנס אטלנטיים. הבעלים החדשים של האתר הודיעו כי הם מתכננים פיתוחים בעלות של 5 מיליון שקל.

רשת אתרי חבר'ה כוללת גם את האתרים: "לוחות"' - פורטלי הלוחות הקיימים (דרושים, יד 2 וכו'), PIC - אתר להעלאת ושיתוף אלבומי תמונות ו"הייד פארק" - אתר פתוח לגולשים לפורומים ודיונים.

לדברי שחר סיידון, בעלים ומנכ"ל סייבל השקעות, שמונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון אתרי חבר'ה: "כחברה שמאמינה מאוד בפוטנציאל הטמון ברשת האינטרנט, אנו מבצעים לא מעט השקעות בתחום זה וצופים עתיד מוצלח מאוד לאתר חבר'ה, לכשיעלה בדמותו החדשה בתוך מספר חודשים".

גיא כהן, מנכ"ל גלובל נטוורקס, הוסיף כי: "לאחר שהשגנו את מטרתנו להיות החברה המובילה בארץ בתחום אתרי ההיכרויות, הרכישה של אתרי חבר'ה היתה מהלך טבעי עבורנו. לחבר'ה יש כיום מאגר משתמשים רב ומגוון, עם יותר מ-15 אלף מצטרפים חדשים מדי חודש".

עוד אמר כהן: "המהלכים אותם אנו מתכננים להוביל בשנה הקרובה, יהפכו את חבר'ה לחזור ולהיות אחד מחמשת האתרים הגדולים בישראל, ואת גלובל נטוורקס לחברת האינטרנט השנייה בגודלה בארץ אחרי וואלה".