גלובל נטוורקס רוכשת 70% מ"חבר'ה" ב-15 מ' ש'

חברת גלובל נטוורקס רוכשת 70% מקבוצת אתרי "חבר'ה", והיא בעלת אופציה לרכוש את יתר המניות. הערכות בשוק הן כי היקף העסקה הוא כ-15 מיליון שקל. גלובל נטוורקס הוקמה ב-2003 והיא מתמחה בהקמה של אתרים ורשתות חברתיות המותאמות לקהילות שונות. בין היתר מחזיקה הקבוצה בבעלות על שני אתרי היכרויות - בליינדייט ו-Xlove. מנכ"ל החברה ואחד הבעלים הוא גיא כהן.

כהן אמר היום כי "בתחום ההיכרויות אנחנו האתרים הכי רווחיים בארץ כיום". לדבריו, לחברה הון עצמי ממשקיעים פרטיים ומהכנסות שוטפות. בעלים נוספים של החברה הם חברת סייבל השקעות, שלמה עזוז, בכיר לשעבר בבנק דיסקונט ומשקיע נוסף. סייבל השקעות הוקמה ב-2001 על ידי שחר סיידון.

אתר חבר'ה הוקם ב-2002 והוא מהרשתות החברתיות הראשונות בישראל. בשנים האחרונות צבר למעלה ממיליון וחצי משתמשים רשומים. האתר מאפשר למשתמשיו לאתר וליצור קשר עם חברים מכל שלבי חייהם - מביה"ס, הצבא וכו'. הבעלים החדשים של האתר הודיעו כי הם מתכננים פיתוח של האתר בעלות של 5 מיליון שקל.

רשת אתרי חבר'ה כוללת גם את האתרים: "לוחות"', למודעות דרושים, יד 2 וכו', "PIC", אתר להעלאה ושיתוף של אלבומי תמונות, ו"הייד פארק" - אתר פתוח לגולשים לפורומים ודיונים.

לדברי שחר סיידון, בעלים ומנכ"ל סייבל השקעות, שמונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון אתרי חבר'ה: "אנחנו מאמינים מאוד בפוטנציאל הטמון באינטרנט. אנו מבצעים לא מעט השקעות בתחום זה וצופים עתיד מוצלח מאוד לאתר חבר'ה".

כהן הוסיף כי: "הרכישה של אתרי חבר'ה היתה מהלך טבעי עבורנו. לחבר'ה יש כיום מאגר משתמשים רב ומגוון, ויותר מ-15 אלף מצטרפים חדשים בכל חודש. בשנה הקרובה אנו מתכננים להחזיר את חבר'ה להיות אחד מחמשת האתרים הגדולים בישראל, ואת גלובל נטוורקס לחברת האינטרנט השנייה בגודלה בארץ אחרי וואלה".