השופטת דליה מארק-הורנצ'יק נחקרה שוב בחשד שעו"ד גד פרנקל כתב עימה החלטות

כזכור, נגד פרנקל כבר הוגש כתב אישום בגין גניבת מיליוני שקלים במסגרת תפקידו, תוך ניצול יחסיו הקרובים עם השופטת הורנצ'יק

שופטת בית משפט השלום בת"א, דליה מארק-הורנצ'יק, נחקרה אמש (ד') שוב במשטרת ת"א, בעקבות חשד חדש לפיו העו"ד המושעה גד פרנקל היה מעורב בכתיבת החלטות ופסקי דין שלה.

כזכור, נגד פרנקל כבר הוגש כתב אישום, בו הוא מואשם בגניבת מיליוני שקלים במסגרת תפקידו, תוך ניצול יחסיו הקרובים עם השופטת הורנצ'יק, שתהיה עדת תביעה נגדו. חקירת הפרשה כבר הסתיימה, אלא שבשבוע שעבר חלה תפנית בפרשה, לאחר שנבדקו כונני המחשבים של השופטת והפרקליט, שנתפסו בתחילת הפרשה.

על מחשבו של פרנקל נמצאו החלטות ופסקי דין של השופטת, כאשר הקובץ נוצר בתאריך שלפני מסירת ההחלטות לצדדים בבית המשפט. החוקרים חשדו מייד כי פרנקל כתב את פסקי הדין יחד איתה.

במשטרה סבורים כי יש די ראיות לעבירה של הפרת אמונים מצד השופטת, שהתבטאה בכך שבמשך שנים התקיים קשר הדוק ורציף בינה לבין עו"ד פרנקל, אותו מינתה בלמעלה מ-30 תיקי כינוס וגישור. זאת, למרות שלכאורה ידעה שהוא הושעה מחברותו בלשכה ושיש נגדו חשדות למעילה בתיקי כינוס.

ההחלטה אם להעמיד את השופטת לדין תתקבל על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, שרק הוא מוסמך לחתום על כתב אישום נגד שופט מכהן. למרות הראיות שהצטברו נגד השופטת, מדגישים גורמים משפטיים כי ההחלטה במקרה זה כוללת גם שיקולי מדיניות, בשל מעמדה ומצבה האישי של השופטת.

פרקליטיה של השופטת, עוה"ד פרופ' קנת מן ויהודה וינשטיין, מסר בתגובה: "במשך למעלה מעשור כתבה השופטת עצמה את כל אלפי פסקי הדין וההחלטות שיצאו תחת ידה. הטענה המופרכת והמוכחשת, כאילו היה גד פרנקל מעורב בכתיבת איזה מההחלטות או פסקי הדין של השופטת הינה הזויה, מקוממת ובעיקר מעציבה. אין ולא היה כדבר הזה". לדבריהם, "העובדה לפיה נמצאו על גבי כונן נייד השייך לגד פרנקל אילו מהחלטותיה של השופטת ניתנת להסבר טכני פשוט, אולם מפאת היות העניין בחקירת המשטרה, אין אנו רשאים לפרטו".