ספקית האינטרנט קומקאסט חוסמת את הפס הרחב למנויים של אתרי שיתוף קבצים

החסימה, שתועדה ע"י סוכנות AP בבדיקה שערכה, היא האפליה הבוטה ביותר שנחשפה עד כה באספקת שירות חיבור לאינטרנט

ספקית האינטרנט האמריקנית קומקאסט חוסמת את שירותי הפס הרחב שלה לכמה ממנויי אתרי שיתוף קבצים. החסימה, שתועדה על-ידי סוכנות AP בבדיקה שערכה, היא האפליה הבוטה ביותר שנחשפה עד כה באספקת שירות חיבור לאינטרנט. בין היתר מדובר על "התחזות" של מחשבי קומקאסט למחשבים של מנויים שלה.

אם ספקיות אינטרנט נוספות יאמצו את הטכניקה של קומקאסט לחסימת תקשורת, תהיה זו מכה קשה לאתרי שיתוף באינטרנט כמו BitTorrent, eDonkey ו-Gnutella. האתרים הללו ידועים כערוצי הפצה של מוזיקה, תוכנות וסרטים שלא שומרים על זכויות יוצרים, ו-BitTorrent הופך במהירות גם לערוץ הפצה מהירה של תכנים משפטיים.

עיקרון ההתייחסות השווה לתעבורת אינטרנט, הידוע כ"ניטרליות אינטרנט", אינו מעוגן בחוק אך הוא נתמך על ידי כמה רגולטורים. רוב הוויכוח בנושא הזה מתנהל סביב תוכניות של חברות שירותי חיבור גדולות, ISPs, להציע טיפול מועדף בגלישה לאתרי תוכן מסוימים תמורת תשלום מיוחד.

החסימה של קומקאסט נראית רק כניסיון אגרסיבי לנהל את המערכת שלה באופן שיחסוך רוחב פס, ולא יאט את מהירות הגלישה של מנויים אחרים שלה. קומקאסט, חברת שידורי הכבלים מס' 1 בארה"ב וספקית האינטרנט מס' 2, סירבה להגיב ספציפית על חסימת המשתמשים, אך דובר החברה אישר שהחברה "נעזרת בשיטות מתוחכמות" כדי שתנועת האינטרנט תתנהל בצורה חלקה. "קומקאסט אינה חוסמת גישה לשום יישום, כולל BitTorrent", אמר. עם זאת, הוא סירב להגדיר למה החברה מתכוונת במילה "גישה".

מנויי קומקאסט יכולים להוריד קבצים של BitTorrent ללא הפרעה. רק העלאה של קבצים שלמים לאתר נחסמת או נדחית על ידי החברה, לפי הבדיקות של AP אך מאחר שהמשתמשים בדרך כלל מחליפים ביניהם קבצים, הקבצים שמשתמש אחד מעלה הם הקבצים שמשתמש אחר מוריד, ולכן לחסימה של כמה העלאות לאתר יש השלכות על הרשת העולמית של שיתופי הקבצים ב-BitTorrent.

הטכנולוגיה של קומקאסט נכנסת לפעולה כאשר משתמש אחד של BitTorrent מנסה לשתף משתמש אחר בקובץ מלא. כל משתמש מקבל למחשב שלו הודעה שנראית כאילו היא באה מן המשתמש השני, לפיה עליו להפסיק את התקשורת, אך המסר מגיע מן המחשב של קומקאסט, ולא מהמחשב של המשתמש השני.

ספקיות האינטרנט מתלוננות זו תקופה ארוכה על כמויות התנועה הגדולות שיוצר קומץ מנויים שהם משתמשים כבדים בתוכניות שיתוף קבצים. לפי מחקר שנערך השנה על ידי ipoque, ספקית גרמנית של ציוד לניהול תעבורת אינטרנט, יישומי ה-(P2P) מהווים כיום בין 50% ל-90% מסך התעבורה באינטרנט.