רפי גינת הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד אורן פרנק: "כתב דברים מדמיונו הפרוע"

פרנק פוטר בשבוע שעבר מתפקידו כמנכ"ל משותף במשרד הפרסום מקאן-אריקסון, לאחר שהתבטא בבלוג שלו בחריפות נגד גינת, וטען כי לא היה מעז לצאת נגד נוחי דנקנר * גינת: "אסור לעבור לסדר היום, כאשר אדם מחליט להשתלח בחברו ללא כל רסן"

עורך "כלבוטק", רפי גינת, הגיש לבית משפט השלום בת"א תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד אורן פרנק, שפוטר בשבוע שעבר מתפקידו כמנכ"ל משותף במשרד הפרסום מקאן-אריקסון, וזאת בין השאר בגין דברים שכתב נגד גינת באינטרנט בפרשת טיב טעם.

כפי שנחשף ב"גלובס" ביום ה' האחרון, בעקבות דברים שכתב פרנק על גינת ועל תחקיר "טיב טעם", פיטר יו"ר מקאן-אריקסון, אילן שילוח, את פרנק ושירה מרגלית מתפקידם כמנכ"לים משותפים.

מהדברים שכתב פרנק בבלוג שלו משתמע כאילו גינת ואנשי "כלבוטק" מסתפקים בדגים קטנים ואינם מעזים להתעמת עם טייקונים דוגמת נוחי דנקנר, הבעלים של קבוצת אי.די.בי המחזיקה בסלקום ובחוגלה-קימברלי, שתקציבי הפרסום שלהם מתנהלים במקאן-אריקסון.

באמצעות עו"ד צבי גלמן טוען גינת, כי פרנק כתב ש"'כלבוטק' היא תוכנית שמנוהלת ומובלת על-ידי אחד החתולים השמנים ביותר בתולדות ישראל. רפי גינת הוא מניפולטור וציניקן חסר מעצורים ובעיקר משרתם של הרבה חתולים".

בהמשך כתב, ש"במסווה של 'עיתונות חוקרת' עוסק גינת בקורבן אדם וחתול ללא אפליה על מזבח הרייטינג והנטוורקינג". לדברי גינת, "המרצע יצא מן השק" רק כשראה ב"גלובס" את הודעת ה-SMS ששלח נוחי דנקנר לפרנק, שבה האשים דנקנר את פרנק שדבריו נכתבו בשל חברותו עם עמית ברגר (מבעלי טיב טעם).

לדברי גינת, פרנק פרסם אחר-כך טור נוסף בבלוג, שבו הציג את גינת "כסוג של עבריין - לא פחות, אשר 'מושך בחוטים' מאחורי הקלעים ושהביא לפיטוריו ממקאן-אריקסון". פרנק אף כתב ש"גינת הוא שקרן עם המון שנות ניסיון".

גינת טוען, ש"כל האמור בטורים שפורסמו שקרי, אין בו אפילו אבק אמת, הדברים הכתובים שם רחוקים עד מאוד מהמציאות העובדתית ומצויים רק בדמיונו הפרוע של פרנק".

לטענת גינת, "לא ניתן לקבל בשוויון נפש, ואסור לעבור לסדר היום, כאשר אדם מחליט להשתלח בחברו ללא כל רסן". גינת, כך נראה, התקשה לשמור על פרופורציות. "מסכת כה סדורה ובוטה של ניסיון לפגוע באדם ובתוכנית המזוהה עימו, באמצעות פרסום, טרם נראתה במקומותינו".

טרם הוגש כתב הגנה.