בקשה לתביעה ייצוגית ב-51 מיליון שקל נגד קרדן סחר: "הפרה הסכם עם צרכניה"

קרדן סחר היא יבואנית והמשווקת של מוצרי חשמל ביתיים, בין השאר מתוצרת החברות סניו, איטצ'י, אייווה, סאוטר, ליבהר, ווירפול ועוד

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשו שתי תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות בהיקף כולל של כ-51 מיליון שקל נגד קרדן סחר, היבואנית והמשווקת של מוצרי חשמל ביתיים, בין השאר מתוצרת החברות סניו, איטצ'י, אייווה, סאוטר, ליבהר, ווירפול, באוכנט וקרופס. זאת, בטענה כי היא הפרה הסכם עם צרכני מוצריה.

לטענת התובע, אלחנן ישר, במסגרת הסכם רכישת המוצר מצרפת החברה תעודת אחריות, בה נכתב כי המחיר עבור קריאת שירות הינו 25 דולר. ואולם, לדבריו, באמצעות עו"ד אמיתי אביעד, בפועל קבעה החברה באופן חד-צדדי ושירותי כי המחיר עבור קריאת השירות יעמוד על סך קבוע של 150 שקל ללא התחשבות בתנודות שער הדולר.

בכתב התביעה הנוסף טוען התובע כי החברה קבעה בניגוד להסכם הרכישה באופן חד-צדדי ושרירותי, כי המחיר עבור החלפת גומיה תפקודית בתוף מכונת הכביסה יעמוד על סך קבוע של 380 שקל. זאת, לדבריו, למרות שבתעודת האחריות נכתב כי קיימת "שנה אחת אחריות מלאה שבע שנים נוספות אחריות לחלקי חילוף תפקודיים". טרם התקבלה תגובתה של קרדן סחר. (ת.א. 2566/07 2567/07).